|
صفحة: 90
'ול י א משנה עשיתי - ' ? וכי KS נהגתי hv פי ההל י כה השנויה ( המצויה ) בתוספתא ? משנת חסידים - מידת חסידות , דרך 1 התנהגות עי פי נורמות מוסר נע ^ ות ואידיאלית ביותר . מושג קרוב י י מושג 'ל י פנים משורת הדיך , כ ^ ומר : מעבר ub by m פי הדין . מעובד על פי תלמוד ירושלמי , מסכת תרומות , פרק שמיני , הלכה די ( שם , בהמשך , ( לעל פי מדרש בראשי ת רבה , ויגש , פרשה צד , סימן ט . r ש אלות 1 . 1 הביאו טיעונים בעד ונגד דרך פעולתו של ר יהושע . מה דעתכם על כך ? . 2 האמנם רני יהלשע נן ללי , נהסגית את עללא לידי הרומאים , פעל על פי הכללים השלגים שראינו לעיל כתוספתא ? כססו את תשובתכם . . 3 א . נקל להשכיר את כיקלרתל של אליהל כלפי מעשיל של ר' יהלשע ; התייחסו כתשלכתכס למלשג "מידת חסידלת" שבדבריו . ( ב . מה דעתכם על ביקורת זו ? נסו להשיב עליה ולהתווכח עמה . . 4 האס לדעתכם ניתן לראות בביקורתו של אליהו הנחיה כללית להתנהגות בדילמות מעין זו , או אללי היא מכלונת 7 ללקא לר' יהלשע בהתאם למעמדו ! נמקו דבריכם . ( התייחסו כתשלכתכס ל '' גילוי אליהו" שזכה לו ר' יהושע . מה פירוש 'ימללי אליהל" ל 7 עתכסי . 5 ( . כל הדלגמאלת שראימ עד כה התייחסו למבוקשים שמרדו במלכות ( ישראל או גויים , ( וכולם , כנראה , אכן היו חייבים על כך מיתה לפי החוקים הנהוגים ( תנאי שדרוש לפי ריש לקיש , כזכור . ( האם קל יותר , לדעתכם , להתיר הסגרת מבוקש "מורד במלכות" מאשר מבוקשים על פשעים אחרים ! נמקו את דבריכם . unuv משנה עשיתי " ? אמר ל י ו tstf nc ' וכי משנת חסידים היא ' ?
|
|