صفحة: 52

עמוד 68 גם פעילות זו עוסקת בשילוב של חישובים בעל – פה ומציאת שטח . צריך לשים לב שיש לחשב רק את השטח הצבוע . בכל סעיף מצויר מלבן צבוע שמקצת המשבצות בו אינן צבועות . כדי לחשב את השטח הצבוע נוח לחשב את שטח המלבן בעזרת תרגיל כפל ולחסר את השטחים הלבנים . הנה דוגמה לחישוב השטח הצבוע בסעיף ג : שטח המלבן כולו הוא 10 × 5 ) 50 ) ויש לחסר 5 ( המשבצות הלבנות ) : 50 - 5 = 45 השטח הכחול הוא אפוא . 45 עמוד 69 בעמוד זה עוסקים בקשר בין שלוש יחידות המידה שהכירו התלמידים : המשולש הירוק , המלבן הירוק והמשבצת . הקשר הוא כזה : אם שטח צורה הוא a מלבנים ירוקים , אז שטחה הוא גם 2 a משולשים ירוקים וכן גם 12 a משבצות . מובן שהתלמידים אינם צריכים להגיע לידי הכללה זו , והם נעזרים במדידות כדי למצוא את הקשרים בין היחידות השונות . לסיכום פעילויות 8 - 7 מומלץ לנהל בכיתה שיחה שבה יעלו התלמידים רעיונות על הקשרים בין שלוש היחידות האלה . עמוד 70 בּ דקו את עצמכם מבדק זה עוסק בשטח של מלבן . בפעילות 1 רוצים לוודא שהתלמידים מבינים שניתן לחשב את מספר יחידות השטח במלבן על ידי הכפלת מספר הריבועים בשורה אחת במספר השורות . כדי לפתור את התרגילים המתקבלים התלמידים צריכים לשלוט בעובדות לוח הכפל - אנחנו ממליצים לתת להם להיעזר בלוח הכפל במידת הצורך . בפעילות 2 חוזרים לעמת בין המושג שטח ובין המושג היקף - חשוב לוודא שהתלמידים הפנימו את ההבדל בין השניים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار