اقرأوا في كوتار - שבילים : מתמטיקה לבית הספר היסודי, כיתה ב
50
   ה . שטח מלבן  ( עמודים 69 - 62 בחוברת לתלמיד )  ביחידה זו עוסקים במדידה בעזרת יחידת שטח מקובלת - סנטימטר רבוע . בכיתה ב ' התלמידים  עדיין אינם צריכים לדעת את שמה המקובל של היחידה . במהלך הלמידה אפשר לציין שם זה לפני  התלמידים , לשוחח עליו ושאול אם כבר שמעו אותו . במקום לכתוב את השמ של יחידת המידה  משתמשים בציור של ריבוע ששטחו סנטימטר רבוע , לדוגמה : . 4  עמוד 62  כדי להשוות בין השטחים של טבלות השוקולד משתמשים בשקף המשבצות מסוף החוברת .  מניחים את שקף המשבצות על כל טבלת שוקולד ובודקים באיזו טבלה יש יותר משבצות . גם  כאן רצוי לשער לפני שבודקים ומונים .  לסיכום אפשר לשאול : לאיזה מצולע השטח הגדול ( הקטן ) ביותר ? לאיזה מצולע ההיקף הגדול  ( הקטן ) ביותר ?  עמודים -64 63  אחת המטרות של היחידה הזאת היא חישוב שטח של מלבן - המכפלה של אורכי הצלעות .  בפעילות 2 הכוונה היא שהתלמידים ימצאו את השטח של כל מלבן בדרך הנוחה להם - על  ידי מניית המשבצות אחת אחת , על ידי חישובים שונים או בקפיצות ( למשל , במלבן א -  ( 12 , 9 , 6 , 3 ) או בעזרת תרגיל כפל .  במסגרת שבתחתית עמוד 63 מזכירים כיצד כותבים תרגיל כפל מתאים למלבן כפל - נושא זה  נלמד בפרק הכפל .  כאן המקום להדגיש שחשוב שיחידה זו של הפרק תילמד לאחר פרק הכפל !  בפעילות 3 רצוי שהתלמידים יתאימו תרגיל כפל לכל מלבן , אם כי זהו שלב מעבר וכאן רצוי  לאפשר להם לעבוד גם בדרכים אחרות .  בפעילות 4 הסתרנו חלק מכל מלבן ( מפית ) כדי לאלץ את כל התלמידים לחפש את התרגיל  המתאים לחישוב השטח ( מספר המשבצות הכולל במלבן ) לפי מספר המשבצות שליד כל אחת מצלעות המלבן .
   עמודים -67 66  הפעילות בעמודים האלה עוסקת בשילוב של חישובים בעל – פה ומציאת שטח . בכל סעיף מצוירת  צורה מורכבת . כדי לחשב את שטחה - נוח לחלקה למלבנים ולחשב את השטח של כל מלבן  בנפרד . תלמידים שונים יכולים לחשב את השטח בדרכים שונות . הנה דוגמה לדרכים שונות לחישוב השטח הצבוע בסעיף ג :
الرجاء الانتظار... جارٍ تحميل الكتاب