صفحة: 64

ג . מאיות - הכרה הינה הטבלה אחרי ההמרה : בעזרת הטבלה ה"יעילה" אפשר לעבור למספר העשרוני המתאים : 24 . 3 . הדימויים השונים של המספרים שיש לתלמידים שונים יכולים להסביר לעיתים את השונות בקריאת המספרים . יש תלמידים שיקראו את המספר שלוש נקודה שתיים ארבע , ואולי הם, כמו דורית, רואים בדמיון שתי עשיריות וארבע מאיות ; ויש שיקראו את המספר שלוש נקודה עשרים וארבע , ואולי הם, כמו בת שבע, רואים בדמיון עשרים וארבע מאיות . שני השמות נכונים, ויש לקבל את שניהם . חשוב שהתלמידים יראו בדמיונם את שני הייצוגים גם יחד . ב פעילות 9 כדאי להקפיד על כך שהתלמידים ישלימו את טבלת המבנה העשרוני באופן "יעיל", כלומר שבכל תא יכתבו מספר חד-ספרתי . ב פעילויות 11 – 19 התלמידים עוסקים בצורות כתיבה שונות של מספרים ומשווים בין מספרים דומים – מספרים שיש להם ספרות משותפות . בפעילויות האלה אפשר להיעזר בריבועי המאיות המחיקים ובטבלת המבנה העשרוני המחיקה . חלק מהפעילויות עוסקות במקום של ה- 0 במספר ובהבדלים הקשורים למקום הזה . פעילות 11 ו פעילות 12 דומות זו לזו . ב פעילות 11 ( עם המורה ) התלמידים מתבקשים למצוא כמה שיותר מספרים המתאימים לציור ריבועים נתון, וב פעילות 12 הם מתבקשים לבדוק אם המספרים מתאימים לציור הריבועים הזה : 9 1 . 90 1 = 10 19 = 9 . 1 = 100 190 = 90 . 1 = 10 כל המספרים מתאימים לציור, ולפיכך : 100 ב פעילות 12 רואים ש- 90 . 1 ו- 9 . 1 הם למעשה אותו מספר . ב פעילות 14 יש מקרים דומים, למשל במספרים 2 . 43 ו- 20 . 43 ב סעיף ד ובמספרים 00 . 12 ו- 12 ב סעיף ה , אך גם מקרים שבהם המספרים אינם שווים, למשל 07 . 1 ו- 70 . 1 ב סעיף ו . אסנת א פ שר לעשות ה מ רה : ממ ירים כ ל 10 מ איות לעשירית אחת . 1 1101001,000 10 243 לפני ההמרה אחרי ההמרה 1 100 4 2 3 64

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار