صفحة: 63

ג . מאיות - הכרה פעילות 8 היא פעילות הכנה למעבר ממספר עשרוני לשבר או למספר מעורב . היא מציגה התלבטות שעולה לעיתים אצל תלמידים : דורית עונה על השאלה כפי שמצופה מהתלמידים לענות ב פעילות 6 , כך : בת שבע, לעומת זאת, מביטה בציור הריבועים ורואה 3 שלמים, אך בריבוע הרביעי היא רואה 24 מאיות . אומנם היא יודעת לכתוב שבר מתאים לציור וגם להשלים את הטבלה העשרונית בהתאם, אולם אינה יודעת מה המספר העשרוני המתאים לציור . הטבלה שקיבלה בת שבע אינה טבלה "יעילה" . בטבלת מבנה עשרוני "יעילה" המספר הגדול ביותר שאפשר לכתוב בכל תא הוא 9 . כדי להגיע לטבלה כזאת יש צורך בהמרה של 20 מאיות ב- 2 עשיריות . אפשר לראות זאת בציור הריבועים כך : 4 100 2 10 3 א נ י רואה כ אן 3 יחי ד ות, 2 עשיריות ו- 4 מ איות . 1 דורית ל כ ן ה מ ס פ ר העשרו נ י ה מ תאים לציור הוא 24 . 3 . 1101001,000 10 1 423 100 24 3 ? איך א ד ע מ ה ה מ ס פ ר העשרו נ י ה מ תאים ל- 100 א נ י רואה כ אן 3 יחי ד ות ו- 24 מ איות . בת שבע 1 1101001,000 10 1 243 100 63

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار