صفحة: 87

שוב חישוב דרך נוספת לפתור את הבעיה מתבססת על העובדה שאם מספר מתחלק גם ב- 5 וגם ב- ,6 הוא מתחלק ב- 30 . כלומר אפשר להסיק מנתוני השאלה שמספר הכיסאות באולם בית הספר צריך להיות כפולה של 30 . המספר היחיד בין 150 ל- 200 שהוא כפולה של 30 הוא 180 . ב פעילות 9 חשוב שהתלמידים יבינו את המשמעות של כל תא בטבלה ואת העובדה שהמספרים בתא מסוים צריכים לקיים שני תנאים . כדי לחזק את ההבנה הזאת, הם מתבקשים להוסיף מספר משלהם לכל תא ב סעיף ב . הינה הפתרון המלא ל סעיף א : מספרים מספרים שאינם המתחלקים ב- 5 מתחלקים ב- 5 מספרים המתחלקים ב- 9 מספרים שאינם מתחלקים ב- 9 981 9454,293 0 1,1 2,6552,106 445 150 854 1,803 905 3,439 ב פעילות 10 על התלמידים להבין מנתוני השאלה שמספר בקבוקי המים שהביאו לכיתה הוא מספר הגדול ב- 3 מכפולה של 6 . לפיכך עליהם לבדוק אם מספר העומד בתנאי הזה מתחלק במספר הקבוצות בכל סעיף . להלן הפתרונות וההסברים לכל סעיף : 10 . לקראת הטיול הביאו לכיתה ה 2 אריזות של בקבוקי מים מינרליים, 6 בקבוקים בכל אריזה, ועוד 3 בקבוקים שאינם ארוזים . רוצים לחלק את הכיתה לקבוצות ולתת אותו מספר של בקבוקי מים לכל קבוצה . האם יצליחו לתת אותו מספר של בקבוקים לכל קבוצה בכל חלוקה ? הקיפו . א 2 קבוצות : אי אפשר לדעתלאכן מספר שהוא כפולה של 6 הוא מספר זוגי, ומספר הגדול ממנו ב- 3 הוא אי-זוגי . לכן מספר הבקבוקים אינו מתחלק ב- ,2 ולא יצליחו לתת אותו מספר של בקבוקים לכל קבוצה . 87

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار