صفحة: 203

4 . 1 . 1 מימוש של מיתוג מנות . מעגלים מדומים ומברקים בסעיף 1 . 2 הצגנו דוגמה של העברת מטען לחברת , "ישרכב" בדוגמה 1 . 2 הצבענו על כך שאפשר לחלק את המטען לחלקים בגודל נתון ( מנות ) ולהעביר כל חלק במשאית . שיטה זו מקבילה למיתוג מנות . אולם כיצד נעביר את שיירת המשאיות ( רצף מנות ששיך לשיחה אחת ?( נניח שאין לנו סמכות לחסום נתיבי תנועה ולפנות נתיב מיוחד עבור השיירה , לכן יש לשלוח את המשאיות בתנאי תחבורה רגילים , כאשר כלי-רכב אחרים נעים על הכבישים ועשויים להתערבב במשאיות השייכות לשיירה . גם במצב זה עומדות בפנינו שתי ברירות ו . 1 לשלוח רכב חלוץ , שיבחר את נתיב הנסיעה וימקם בכל צומת אדם שיכוון את המשאיות לכיוון הרצוי . במקרה כזה נהגי השיירה לא צריכים לדעת לנווט , למעשה הם לא צריכים אפילו לדעת מהו היעד שאליו הם נוסעים . כל שעליהם לעשות הוא לנהוג לפי ההכוונה . מובן שבדרך זו כל השיירה תעבור באותו נתיב . בגמר מעבר השיירה יהיה צורך לשלוח רכב מאסף , שיאסוף את אנשי ההכוונה מן הצמתים . שליחתן ? התשובות לשאלות אלו ולשאלות נוספות , מגדירות את איכות השירות שמספקת שכבת הרשת . הנושא החשוב ביותר שקשור בכך הוא האופן שבו שכבת הרשת מבצעת את המיתוג . כזכור , בסעיף 1 . 2 הבחנו בין רשתות הפצה , המבוססות על ערוצי הפצה , לרשתות מיתוג , שבהן נעשה מיתוג נתונים בצומתי מיתוג . אולם , בפרק 1 לא דנו באופן ביצוע המיתוג . קיימת שתי אפשרויות עיקריות : מעגלים מדומים ( virtual circuits ) מול מברקים . ( datagrams ) נדון בנושא זה להלן . מושג נוסף שקשור בכך הוא שירות מקושר ולא-מקושר . נזכיר להלן את ההגדרה שהבאנו בסעיף ; 1 . 3 שירותים מקושרים ( connection-oriented services ) פירושם שלפני תחילת העברת הנתונים מוקם קשר בין המקור ליעד . שירותים לא-מקושרים ( connectionless-oriented services ) לא מוקם קשר בין המקור ליעד ; הרשת משתדלת להעביר מנות ליעדן , אך אינה מבטיחה שכל המנות תגענה ליעדן בצורה תקינה ולפי סדר שליחתן .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار