صفحة: 159

. 2 מבנה עקרוני של מהלך היחידה : איש הישר בעיניו יעשה – פס 6-1 ' שלב א - הבנת הנקרא : הכרת הסצינה - מיהן הדמויות , ומה קרה . שלב ב - הבנת משמעות הנקרא : משהו כאן לא בסדר . פתח להצפה של הדברים שנראה שהם לא בסדר בפסוקים אלה ( גניבת הכסף והודאה רק בגלל הקללה , משפחה לא מוסרית , עבודת ה' בפסלים , עבודה זרה , בניית מקדש פרטי בבית , מינוי כהן פרטי , נתינת הכסף שוב ) . הזדמנות לדיון מוסרי על מעגלי מוסר במשפחה , בחברה . והיה לי לאב ולכהן ! – פס 13-7 ' דמות חדשה בסיפור - הנער . מוקד אחד - הבנת העסקה . ואחר כך - עומקה של העסקה ( מי הבוס - הנער או מיכה (? סיכום : הסיפור כמראה לחברה הישראלית - איש הישר בע י ניו יעשה . . 3 הערות לרצף ותשובות לשאלות : איש הישר בעיניו יעשה – פס 6-1 ' . 1 א . לאמ ו של מיכה נגנב כסף רב ( עותר מ- 12 . 50 קילו כסף , לפי אמית , מקרא לישראל , עמ' . ( 262 ב . הגנב הוא מיכה - הבן שלה . ג . הגנב עצמו הודה במעשה . ד . הגנב מיכה הודה במעשה הגניבה משום שאימו הטילה קללה על הגנב . הזמנה לדיון מה שומר עלינו , שלא נעשה דברים שאסור ? המצפון שלנו , החוק , הפחד מפני עונש , ההורים שלנו והחינוך שקיבלנו בבית . הזמנה לדיון א . דעות על כך שמיכה החזיר את הכסף לאחר הקללה : מצד אחד זה בעייתי – האם מתנהגים כמו שצריך רק כשמאיימים עלינו בקללה או בעונש ? מצד שני , עונש הוא כלי חינוכי . היא לא רצתה לקלל אותו , אלא רצתה שיחזיר את הכסף וילמ ד לקח . ב . מה מוזר בתגובת האם - היא מבטלת את הקללה ואף מברכת את הבן . . 2 הדברים שהם " לא בסדר" בסיפור : הבן גונב כסף מאימו , מודה באשמה רק בגלל הקללה של אימו , משפחה לא מוסרית , עשיית פסל ומסיכה , עבודה זרה , בניית מזבח פרטי בבית , מינוי כהן פרטי , נתינת הכסף שוב . . 3 פירוש הביטוי " איש הישר בעיניו יעשה" - כל אחת מהאפשרויות אפשרי ת , תלוי בהסבר של התלמיד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار