صفحة: 137

ג . אפשר ללמוד מהמדרש על מנהיגות . ב הקשר של פנחס - חובת המנהיג להיות אחראי לכל הציבור , ולסייע ולפנות בעצמו אל כל אדם מהקהילה שנמצא במצוקה . בהקשר של יפתח - כמנהיג חברתי , ראוי היה שיהיה צנוע ויפנה למנהיג הדתי לפתרון הבעיה . ד . הצעות - מה אפשר ללמוד על ערבות הדדית – אמנם הבעיה היא של יפתח , אבל כשאדם עושה טעות , צריך להתגייס לעזור לו , ולמחול על הכבוד . אכזבה שני יה מיפתח - פרק יב , פס' 6-1 התלונה והאיום – פס 1 ' . 17 א . התלונה של אנשי אפרים : למה הלכת להילחם בבני עמון ולא קראת לנו לבוא להילחם איתך ? ב . האיום של אנשי אפרים : לשרוף את ביתו של יפתח , כאשר הוא ובני ביתו בתוכו . התגובה : – 1 פס 3-2 ' . 18 תגובת יפתח : אכן הייתה תקופה ארוכה של איום ומצוקה . קראתי לכם ! למה לא באתם ? כבר ניצחתי ... עכשיו אתם באים להילחם בי ? התגובה : – 2 פס 4 ' . 19 אנשי אפרים עונים ליפתח : " פליטי אפרים" ( כנראה לועגים לאנשי גלעד ( . . . 20 נראה כי יפתח ואנשי גלעד ניצחו את אנשי אפרים : " וטךו אנשי גלעד את אפרים" . התגובה : – 3 פס 6-5 ' מבחן שיבולת- סיבולת . 21 א . צריך להגות את המילה : שיבולת . ב . אנשי שבט אפרים הגו את המילה עם האות ס' – סיבולת . לשים לב בכיתה - הזדמנות לחינוך לסובלנות כלפי אנשים שצורת הדיבור שלהם "שונה" - מבטא או לקות בדיבור . באופן קונקרטי - אם יש תלמידים עם לקות בדיבור או ש' שורקת , לא להפוך לסיבה ל לעג . ג . המבחן : להגיד את המילה " שיבולת , " אם הם לא מצליחים ואומרים " סיבולת , " כנראה שהם משבט אפרים ויהרגו אותם ! . 22 תוצאות המלחמה : " וטןל בעת ההיא מאפרים ארבעים ושנים אלף" - יפתח הרג אנשים רבים משבט אפרים . הזמנה לדיון א . מדוע יפתח הגיב כך ? הצעות : כעס על מי שלא הולך בדרכו ; יש לו אופי אלים ; אולי היה כעוס אחרי האירוע עם הבת שלו ? ב . דעות על התגובה של יפתח - פתוח לתלמידים ...

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار