|
صفحة: 122
ב . הצעה – 2 פס 11-10 ' - העצים פנו אל התאנה ואמרו לה " לכי את מלכי עלינו" ( פס' . ( 10 - התאנה סירבה . - לפי פסוק - 11 התאנה מצטיינ ת במתיקות ובתנובתה ( הפירות שלה . ( * אם אהיה מלכה - לא אוכל לתת לאנשים את ה דברים שאני מצטיינת בהם ! לכן אני מסרבת ! ג . הצעה – 3 פס 13-12 ' - העצים פנו אל הגפן ואמרו לה " לכי את מלכי עלינו" ( פס' . ( 12 - הגפן סירבה . - לפי פסוק - 13 הגפן מצטיינת בתירוש . * אם אהיה מלכה - לא אוכל לתת לאנשים את ה דברים שאני מצטיינת בהם ! לכן אני מסרבת ! סיכום ביניים א . האם העצים ראויים - הצעה לדיון . ב . המשותף לכל העצים שהם שמחים בחלקם , מודעים לתרומתם ולתפקידם בעולם , הם מרגישים בעלי משמעות , ולכן לא מרגישים צורך לעזוב את תפקידם על מנת למ לוך על אחרים . ד . הצעה – 4 פס 15-14 ' - העצים פנו אל ה אטד ואמרו לו " לך אתה מלך עלינו" ( פס' . ( 14 - האטד הסכים בתנאי . - במה מצטיין האטד ? האטד הוא שיח קוצני שנשרף בקלות ( למעשה זה מאפיין שלו - ולא אות הצטיינות ( ... " אם באמת אתם משחים אתי למלך עליכם < " ... אם אתם באמת בוחרים בי ונאמנים לי . " באו חסו בצכי < " בואו תהיו תחת הצל שלי , תחת החסות שלי , אני אגן עליכם . " ואם-אין < " ואם אתם לא בוחרים בי ולא תהיו נאמנים לי .... " תצא אש מן-האטד ותאכל את-ארזי הכבנון " < תצ א מהאטש אש ותשרוף אפילו את העצים הגדולים ביותר . . 4 א . האטד אינו יכול להצל ( לעשות צל ) על כל העצים . ב . לא , האטד לא מסוגל להגן על העצים . ג . לא הגיוני שהאטד יהיה מלך העצים , לכן הוא מאיים באלימות . ד . האטד מאיים על העצים האחרים בשריפה . ה . האטד רואה את עצמו כעליון על העצים האחרים , הוא רואה עצמו כמי שיכול לשרוף את ארזי הלבנון .
|
|