صفحة: 102

הזמנה לדיון מחירים שגדעון עלול לשלם על הרס המזבח העבודה הזרה של אביו : התנכרות של אביו כלפיו וגם כעס וזעם אפשריים ( פוגע בכבודו של אביו ) . כעס אפשרי מצד אנשי העיר עד כדי מכות מוות , או שלא ילכו אח ריו בדרך החדשה שהוא מציע . רווחים אפשריים : רכישת האמון של , 'ה הליכה בדרך הנכונה - דרך האמונה , 'בה עשיית מעשה אמיץ - בינו לבינו , שאולי גם יוערך על ידי הסובבים . . 2 לפי פסוק - 27 גדעון בוחר בערך של האמונה בדרכי . 'ה ואפשר - בדרך של האומץ והמעשים : ... " וידעתי ךי-תושיע בידי את- ישראל ךאשר דברת " : תגובות שונות למעשה של גדעון – פס 32-28 ' תגובת אנשי העיר . 3 א . אנשי העיר רוצים להרוג את גדעון . ציטוט : " וטאמרו אנשי העיר אל יואש הוצא את בנך וימת ךי נתץ את מזבח הבעל" . ב . מתגובתם של אנשי העיר אפשר ללמוד כי הם כבר שכחו לגמרי את האמונה ב ה' והם הולכים אחרי אלוהים אחרים באופן מוחלט . תגובת אביו של גדעון . 4 א . אביו של גדעון מתייצב לצדו ואומר שאם הבעל כועס - שהבעל יעניש את גדעון ... ציטוט : " האתם תריבון לבעל אם אתם תושיעון אותו אשר יריב לו יומת עד הבקר אם אלהים הוא ירב לו ךי נתץ את מזבחו" . ב . מתגובתו של אביו של גדעון אפשר ללמוד כי למרות ש הוא מאמין באל בעל , הוא עדיין תומך בבנו ונשאר לצידו . הזמנה לדיון ערכים מתנגשים במצבו של אב יו של גדעון - מצד אחד : הבן פגע באמונה של האב ובערכים שהוא מאמין בהם . מצד שני - זה בנו , ואב תמיד יגן על בנו , במיוחד כשרוצים להרוג אותו . ( למורים המלמדים בכיתה ה' - הסיטואציה דומה מעט לסיטואציה של דוד ואבשלום , בשמואל ב יח " : 5 ויצו הללך את - יואב ואת-אבישי ואת-אתי לאמר לאט- לי לםער לאבשלום " : אולי אביו ש ל גדעון הבין שגדעון צודק , ואולי זה החינוך בבית גדעון - לחשיבה עצמאית ... כמו שראינו את גדעון מגיב בפגישה עם המלאך .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار