صفحة: 79

צעד רביעי : אהוד נמלט מזירת המעשה – פס 26-23 ' . 14 א . לפי פסוק - 23 עבדי המלך התעכבו בגלל שאהוד נעל את הדלת כשיצא מהמלך , ולכן עבדיו לא יכלו להיכנס אליו . ב . לפי פסוק - 24 עבדיו של המלך חשבו שה וא הלך לשירותים , ולכן לא נכנסו כדי לא להפריע לו . ג . לאחר שחיכו הרבה זמן והמלך לא יצא , הם דאגו ופתחו את הדלתות , ואז המלך נפל לפניהם והם גילו שהוא מת . " מסיך הוא את רגליו בחדר הלקרה" – למרבה אי הנעימות , מדובר ברגע ש בו המלך עושה את צרכיו . גם בשמואל א כ"ד פס' - 3 מתואר רגע חולשתו של שאול המלך , כאשר הוא " מסך את רגליו" , וברגע הזה דוד מנצל את חולשתו וגונב ממנו את כנף מעילו . . 15 א . המספר המקראי הופך את מלך מואב למגוחך , בכך שעבדיו חושבים שהוא בשירותים דווקא , ואנחנו מבינים מכך שמלך מואב הוא בשר ודם , ככל אדם . ב . חשוב להציג את מלך מואב כנלעג כדי שנדע שבסופו של דבר היחיד ששולט הוא ה' ולא שום מלך בשר ודם , ואם ה' החליט שאהוד ינצח ויציל את ישראל , אז זה מה שיקרה ולא יהיה מלך בשר ודם שיעצור ז את . . 16 תרגיל זיהוי במפה . הזמנה לדיון לשאלה - מדוע מרחיבים על המראה החיצוני . על פי פרטים התיאור ה חיצוני של המלך עגלון , היינו יכולים לחשוב שעגלון הוא שינצח : הוא חזק , הוא מלך , לעומת אהוד שלא רק שהוא לא מלך ולא מסופר שה וא חזק , אלא יש לו נקודות חולשה : הוא שמאלי . בסופו של דבר , להפתעתנו , אהוד הוא שמנצח , וזאת בזכות העובדה שה' איתו . עכשיו כולם יחד ! אהוד מוביל את הניצחון ! – פס 30-27 ' . 17 א . אהוד בן גרא עושה - לפי פסוק , 27 אהוד תוקע בשופר על מנת לגייס את העם לקרב . ב . לפי פס' , 28 אהוד בן גרא אומר לעם שירוצו איתו , כי ה' נתן את מואב בידיהם . ג . לפי דברי אהוד בן גרא , חלקו של ה' בניצחון הוא משמעותי מאוד . רק בזכות ה' הם ינצחו את מואב . . 18 א . לפי פסוק - 27 אהוד בן גרא קורא בהר אפרים להצטרף אליו , כלומר מגייס את שבט אפרים . ב . זה פרט מפתיע , מכי וון שאהוד עצמו משבט בנימין . מדוע הוא לא מגייס את השבט שלו ? ג . אפשר ללמוד מכך שאהוד התקבל כמנהיג לא רק על ידי השבט שלו , אלא גם על ידי שבטים אחרים , וכי הוא פונה לכל העם ולא רואה עצמו כמנהיג של שבט אחד בלבד . ד . נראה שהקשר בין השבטים היה טוב והם קיבלו הנהגה גם של שופט משבט אחר . התקיעה בשופר , כפי שראינו ביהושע היא סימן לתחילת מלחמה וכלי לגיוס הלוחמים ( דרך הודעה . ( יש בה גם הקשר דתי , כפי שראינו ביריחו . השימוש בשופר ככלי מלחמה ישמש אותנו גם הלאה בסיפורי גדעון , לדוגמה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار