|
صفحة: 35
כיצד מסיפור בעייתי זה הפכו בני שבט לוי למשפחת עבודת הקודש ? משה ואהרון אחיו היו בני שבט לוי . בסיפור חטא העגל ( שמות ל"ב ) , אנשי שבט לוי עמדו באופן פעיל לצד משה , וקנאותם לה' מתפרשת ומתקבלת באופן חיובי . כך יצא שלקנאותם היו כמה היבטים בהקשרים שונים : בסיפור דינה - כמעשה שלילי שהביא להתנגדות האב ולעונש , ובסיפור חטא העגל – כנאמנות למשה ולה' . פיזורם בין השבטים , שהחל כעונש מיעקב על קנאותם , הפך גם הוא לחיובי : כך יוכלו לשרת את הקודש בשבטים השונים , עד לבניית בית מקדש אחד לכל העם , בירושלים . . 2 ניתוח התמונה : ( הרעיון בניתוח התמונה הוא יישום המידע מהקטע המידעי ) א . כל מי שבתמונה הוא משבט לוי . ב . הלווי ים הם המנגנים . ג . הכהנים מובילים מנחות . 3 . ההוראות שנותן יהושע : הארון יוביל את העם , וכולם צריכים לשמור ממנו מרחק . . 4 א . לפי פסוקים , 4-2 השוטרים מצווים בשם יהושע ללכת אחרי הארון . ב . לפי פסוק , 5 יהושע מצווה על העם להתקדש . ג . לפי פס' , 6 יהושע מצווה על הכהנים לשאת את הארון וללכת לפני העם . דבריו של יהושע בדבר ההכנה וההתקדשות מקבילים לדבריו של משה במעמד הר סיני ( שמות י"ט . ( דברי ה' ליהושע - פס' 8-7 את פס 7 ' אפשר לקשר לברכת ה' לאברהם בראשית י"ב פס' " - 2 ו א ג ד ל ה שמ ך . " מה משמעות ההבטחה ? . 5 א . בפסוק - 7 הבטחות , ובפסוק - 8 הנחיות . ( למורה - תרגיל הבנת נקרא ברמה א' - מיון ) . ב . שתי ההבטחות - שה' יגדל את שמו של יהושע ( יפרסם אותו , יהפוך אותו לגדול ) . כמו שה' היה עם משה , כך יהיה ה' עם יהושע וכולם ידעו זאת . ג . ההנחיות המעשיות - לצוות על הכהנים לעבור את הירדן ולעצור ל אחר החציה . הצעה לדיון - למה צריך גם עידוד וגם הנחיות ? מי צריך מה ומתי ? הנחיות אחרונות לפני מעבר הירדן - פס' 13 9 . 6 א . שיש ה' בעם . ב . שה' ייתן לעם את הארץ מידי עמי כנען . . 7 מה שעתיד לקרות לפי דברי יהושע - ארון הברית יעבור לפני כולם . צריך לבחור 12 נ ציגים ( למורה - בהמשך הם יביאו אבנים סמליות , ( הכהנים יניחו רגליהם בתוך הירדן ואז , ברגע , מי הירדן יעצרו ויעמדו . הנס הוא - עצירת מי הירדן .
|
|