|
صفحة: 46
דילמת המיתוג של חיפה פרטוק , דובר עיריית תל אביב שמיתג אותה כ'עיר הלבנה' קובע בראיון 2009-מ כי שיווק נכון של עיר מעלה את גאוות התושבים , מושך תיירות והוא בעל השפעה על שוק הנדל"ן . עוד קובע פרטוק , כי " צריך שלעיר יהיה ייחוד מסוים" וכי הוא " צריך להתחיל מאמת מוצקה כלשהי . אי אפשר להמציא משהו . חייבים לקחת חוזקה כלשהי של העיר ולמנף . "אותה אברהם ( 2003 ) מציג חלופות למיצוב דימוייה האפשרי של חיפה . החלופות הבולטות הן ' עיר ההיי-טק' או ' עיר . 'האוניברסיטאות המיתוג החדש , אם יתקבל , יחליף , על פי כפירי , ( 2007 ) את מיתוגה רב השנים של חיפה כ'עיר האדומה' ( עיר הפועלים . ( לשתי החלופות יש כיסוי בעשייה המקומית . קמפוס הנמל הולך ומוקם בעיר התחתית , ובו המרכז האקדמי כרמל ושלוחת אוניברסיטת חיפה , המהווים תוספת חשובה לתשתית האוניברסיטאית ( אוניברסיטת חיפה והטכניון , ( וסיבה ראויה לאימוץ המותג 'חיפה - עיר . 'האוניברסיטאות במקביל , יש תכניות להרחבת תעשיית פעילות ההי-טק ובהן הרחבת פארק תעשיית ההי-טק מת"מ , הקמת פארק מדעי החיים במבואות הדרומיים , והקמת פארק נוסף בעורף הנמל . פיתוח זה תומך במיתוג 'חיפה – עיר . 'טק-ההי למרות התכניות בתחום התעשייה העילית הבאות להצדיק את מיתוג חיפה כ'עיר , 'טק-ההי המלאכה עדיין רבה . היא תלויה כפי שנטען בהמשך , בהנעת תהליך הפיכת חיפה ל'קולטת הזדמנויות' ( תפקודים כלכליים ואחרים ) מהליבה , וקידומה כמוקד צמיחה ל'עוגן' משמעותי ברשת הערים של ישראל . חיפה כעיר היי-טק הנתונים על מקומה של חיפה כעיר תעשיית עילית אינם מרנינים , למרות שיש בחיפה גלעין מרשים של תעשייה עילית . המפעלים הבולטים כוללים את מרכזי המחקר של חברות מהמוליכות בעולם ובהן IBM ואינטל . על פי נתוני 2008 היו בעיר חיפה רק 3 . 5 % מתוך 1 , 088 מפעלי תעשיית העילית של ישראל . באזור העיר חיפה , הכולל גם את העיר יקנעם , מצויים רק 6 . 6 % מהמפעלים ( טבלה . ( 3 ? שוחחו על הנושא של מיתוג עיר למשל : חולון - עיר הילדים , או תל אביב - עיר ללא הפסקה . מה זה עושה לעיר ? איך הייתם ממתגים את היישוב שלכם ? ? היכנסו למפה המציגה את תפרוסת חברות ההזנק בישראל . . 1 היכן נמצאות רוב החברות ? . 2 כמה חברות הזנק מצאתם בחיפה ? וכמה חברות מצאתם בגליל ? מגדל אשכול - גורד שחקים בקמפוס אוניברסיטת חיפה , המתנשא לגובה 102 מטרים . לצדו - מעבדות המחקר של חברת IBM
|
|