صفحة: 29

סיכום פעילות העשרה על שמות של בעלי חיים בקבוצות מסבירים שיש בעלי חיים ששמם מעיד על סביבת החיים שלהם , על מבנה גופם , על מזונם או על התנהגותם ( כמו הסביבוניים . ( חוזרים אל העמוד הפותח , לתמונה של הברכייה , ושואלים את התלמידים מה יכול להיות המקור לשם שלה ( ההקשר : סביבות חיים . ( מציגים דוגמות של שמות בעלי חיים : דוב הקוטב , שלדג . חשוב להדגיש את מבנה הגוף וההתנהגות של בעל החיים כאלמנטים של התאמות לסביבה , כחזרה על הנלמד קודם . הרשימות המלאות ( למורים : ( שמות המתארים מאפיין של הגוף : מרבה רגליים , שפמנון , שקנאי , מקלון , אדום החזה , קרנף , דג זהב , שחף צהוב הרגל , גחלילית , חוטית נודדת ( גם גוף וגם התנהגות . ( שמות המתארים התנהגות : אוגר , נקר , חפרפרת , חוטית נודדת ( גם גוף וגם התנהגות . ( שמות המתארים מקור מזון : צופית , דוב נמלים , שלדג . מזמינים את התלמידים להוסיף בעזרת התרמילון שמות של בעלי חיים מתאימים לכל קבוצה . ( פעילות 1 בעמוד הבא ) מבקשים מהתלמידים לתת כותרת מתאימה לבעלי החיים שברשימה ( פעילות 2 בעמוד הבא . ( אפשר לתת רשימות נוספות .

ישראל. משרד החינוך


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار