صفحة: 16

שואלים : האם גם כאן , כמו בפיסקה הקודמת , אפשר לייצג את הקשר בין המושגים בתרשים ? קוראים את השאלה שמתחת לטקסט ומבררים את המשפט : " דג האבנון ממתין לטרפו ללא נוע . " שואלים : - מה זה ממתין ? ( מחכה ל - ( ... למי מחכה דג האבנון ? ( ה-ל' מציינת את מי שמחכים לו - ( . איזו מילה מזכירה המילה לטרפו ? מהו השורש של המילה טרפו ? ( ט-ר-פ . ( - מה מייצגת האות ו' בסוף המילה לטרפו ? ( הטרף שלו ) - מה הכוונה בביטוי " ללא נוע ?" ( ללא פירושו בלי . כמו בצירופים " ללא מים , " " ללא אוויר - ( . " איזו מילה מזכירה את המילה נוע ? ( תנועה , לנוע ) בזוגות עונים על השאלה . הערה דידקטית : רצוי להביא לכיתה תמונות של בעלי החיים המוזכרים בשאלה או להקרין את תמונותיהם ( אפשר להיעזר בגוגל תמונות . ( הרחבה באמצעות ידע עולם במליאה מוצאים עוד דוגמות של בעלי חיים המותאמים לסביבה באמצעות מבנה הגוף או באמצעות ההתנהגות . שואלים : מה למדנו מן הדוגמות ? מה הן הוסיפו לנו ?

ישראל. משרד החינוך


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار