|
صفحة: 11
במליאה מיידעים את התלמידים שנארגן את המידע הכתוב בתרשים , מכיוון שהוא כלי נוח לארגון מידע . בכיתות שיש בהן עמדת מחשב ומקרן מדגימים כיצד להפיק תרשים בעזרת היישום Smart Art של תכנת וורד של מייקרוסופט . ( בהמשך מובא הסבר מפורט לתהליך זה ( . בכיתות שאין בהן מחשב ומקרן מסרטטים את התרשים בשלבים על הלוח ומסבירים אותו תוך כדי הסרטוט . במהלך ההדגמה תמלא המורה חלק מהתאים בתרשים . הערה דידקטית : לשם הכנת התרשים חשוב להדגים כיצד סימן הפיסוק נקודתיים מצביע על מבנה של הכללה ופירוט . אפשר להדגים זאת באמצעות הדגשה או צביעה של הנקודתיים ושל פרטי המידע בטקסט המוקרן על הלוח , או בהנחיית התלמידים לצבוע את הנקודתיים ואת המילים הרצויות בטקסט המונח לפניהם . קוראים בקול את המשפטים בפיסקה , ומייצגים אותם בתרשים שלב אחר שלב . מבקשים מהתלמידים להציע מה לכתוב בתאים הריקים בתרשים . הרחבת התרשים באמצעות ידע עולם אחרי שהתלמידים ממלאים את השורות העליונות בתרשים , שואלים אותם מה לדעתם יהיה כתוב בתאים התחתונים ( באילו בעלי חיים יש התאמות לסביבות החיים השונות האלה . (? התלמידים יחזרו לתרשים זה בהמשך הלימוד .
|
|