صفحة: 50

נבחן את פירושו של רש"י לסוגיה . רש"י נעזר במושג "פיקוח נפש" וגבולותיו כדי להסביר את פסיקת רבא בתלמוד . רש"י : " מה ראית שדמך של ^ אדום יותר" - כל ^ מר כל י ום ( האם ) באת ל ^ אול על כך , א ^ א מפני שאתה יודע שאין מצוה עומדת בפני פיקוח נפש , וסבור אתה שאף זו תדחה מפני פיקוח נפשך אין ( עבירה ) זו ( רצח ) דומה ^ שאר עבירות , 1 שמכל מקום יש כאן איבוד נפש . והתורה ^ א התירה ל ^ חות את המצוה 1 א ^ א מפני חיבת נפשו של ישראל . וכאן - עבירה נעשית , ונכש אבודה . מי אמר שנפשך חביבה ל ^ פני המקום יותר משל 1 ה ? שמא של 1 ה חביבה יותר על * יו ? האם באת ^ שאול hv כך האם ייתכן שחשבת שמותר ל י תוח ? וסבור אתה שאף זו תדחה מפני פיקוח נפשך ? כנראה חשבת שמצוות "י י א תרצח" נדחית כאן מפני פיקוח נפשך ( הסכנה ל י חייף ? ש אלות . 1 מה התמיה את רש"י בשלגיה ? על איזה קושי הוא מנסה לעגלת בפירושו ? ( שימר לב , רש"י אינו אומר זאת כמפורש . 2 ( . על פי רש'יי , מה הניע את האיש לשאול את רבא אם מותר לו להרוג , שאם לא כן יהרגו אותו ? . 3 על פי רש"י — א . מה ההיגיון שמאחורי הכלל "פיקוח נפש דוחה את כל המצוות ? " ב . מדוע הכלל של פיקוח נפש אינו חל לדעתו על הדילמה של האיש ששאל את רבא ? . 4 הסבירו את הטענה ששם רש"י בפיו של רבא.- "לכאן עבירה נעשי ת ונפש אבודה . "

מעלות הוצאת ספרים בע"מ


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار