|
صفحة: 219
כ . האם הזדהתם כאחד משני המקרים עם המגמה להתיר המתות חסד ? אם כן , כאיזה מהם ? נמקו . ג . חשכו על תגובותיכם האישיות למקרים השתים . מדוע , לדעתכם , השפיעו עלי ? ם המקרים באופן זה ? מה ניתן ללמוד מתגלבתכס על הבעייתילת של שאלות המתת החסד ? . 6 קראו על שמעת היפוקרטס , אשר נוסחה ביוון בסביבות שנת 400 לפנה"ס על ידי הרופא היווני היפוקרטס , הידוע בכינויו יאבי הרפואה . שבועה זו נהוגה עד היום בטקסי הבוגרים בבתי ספר לרפואה . בין היתר נאמר כה - . " השיסה שאלמד vj nwr \ ל 0 ובתם של חולים לפי יכולתי ושיפוט , ' ולא כדי להזיק או להרע להם ב ^ ום צורה . לא אתן 0 ם מוות לאיש , אפילו אתבקו ^ לע ^ ות כן , ואף לא אייעץ כדבר הזה , ובייחוד לא אסייע לאשה לגרום הפלה . לכל בית שאכנס , אבוא כדי לעזור לחולה ואמנע מכל מעשה רע — — — טהורים וקדושים יהיו ח" ואמנות " . א . כיצד על רופא המתבקש לבצע 'המתת חסדי לנהוג , לפי שבועה זו , לדעתך ? ב . איזו דילמה אפשרית מעורר נוסח שבועה זה עבור הרופא ? ( היזכרו בהגדרה של דילמה ( . עיינו היטב בנוסח השבועה .
|
|