|
صفحة: 218
שאלות . 1 א . מהי הדילמה המוסרית שמעורר מקרה זהי . כ . מהם הנימוקים שניתן להביא לכל אחד מצדדיה ? . 2 המרואיין טוען י '' נבצר מבינתי להבין מאיפה הרופאים או המשפטנים לוקחים את האחריות הזו , לקבוע לאנשים את אורח החיים שלהם בניגוד לרצונם , ... זכותו של אדם למות בכבוד , בשעה שהוא בוחר לעצמו" . א . מי , לדעתן , צרין להכריע בשאלה של הפסקת חייו של חולה סופני רופאים , בתי משפט , החולה בעצמו או גורם אחר ; ב . ומי צרין להכריע כאשר חולה הוא חקר הכרה ואינו מודע למצבו ? . 3 מהי הזכות למות בכבוד ? מהו הכבוד ולמי יש זכות עליו . 4 . ' להלן דבריו של ד"ר מי רבינו ביך , ראש האגף הגריאטרי ב"תל השומר , " ואחראי על ה"הוספיס '' לחולי סרטן , בדיון שהתקיים בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת ( בכ"ד בשבט תשמ"ז , ( 23 . 2 . 87 על חקיקה בנושא זכותו של אדם לסרב לקבל טיפול רפואי . ? החוק המוצע מתבסס על הנחה לגמרי לא נכונה , שאדם הוא אותו אדם נכל המצבים . כאשר אדם בריא , עצמאי ובלתי תלוי בזולתו , השקפת עולמו היא אחת . אז אדם חושב על כבודו ועל ערך עצמאותו בצורה מסוימת . לפי דעתי , אנשים מבוגרים הנמצאים במצוקה סיעודית משנים את רעתם . בע 1 ר שאדם עצמאי חש עצמו בעל יכולת ובעל תדמית עצמית גבוהה , האיש המרותק למיסה "הנה משתייה , מאוכל ומלטיפה . איכות חייו והפירוש שייתן לחייו יהיו שונים מאלה של האיש העצמאי . לא פעם ראיתי "סופר מנים" שאמרו , כי הם מוכנים לחיות רק בתנאי שיהיו עצמאיים לגמרי , אחרת דבר לא שווה , וכאשר נפלו למשכב ואיבדו את עצמאותם , נהנו מביקורו של נכד . הסיבות לשמחה בחיים יכולות להשתנות . לכן אדם שיכתוב את צוואתו בעודו עצמאי , לא בהכרח יחשוב באותה צורה כאשר יהיה מרותק למיסתו . א . מהי טענתו של ד '' ר רבינוביך ' ב . כנגד איזו טענה אומר ד"ר רבינוביך את ד בריו ; האס ראית טענה דומה בריאיון . ^ ג . ומה עמדתכם ; מתי הזמן הנכון שבו אדם יכול לקבל הכרעה שמבטאת את רצונו האמיתי — כאשר הוא מתפקד עדיין היטב או כאשר מצבו הבריאותי קשה ? . 5 א . מהם ההבדלים בין שני המקרים , זה של הילד החולה בשיתוק מוחין וזה של הפסיכיאטר חולה הסרטן ?
|
|