|
صفحة: 216
ש אלות . 1 א . מהי הדילמה המוסרית שמעורר מקרה זה ? ב . אילו טיעונים שונים ניתן להביא לכל אחד מצדדיה ? . 2 מה הוא הדבר המעניק לחיי האדם את ערכם לפי כל אחת משתי הגישות המוצגות כאן ? . 3 א . באילו מקרים נוקפים עלולה להתעורר דילמה מעין זו . ' ב . האס לדעתן ראוי שהמדינה ( באמצעות החוק ) תתערב במקרים מעין אלה ? מדוע ? . 4 התייחסו למובאות האלה ? . בספרטה העתיקה , שבה נהגה חוקתליקורגוס , היו מושלכים תינוקות , מיד עם היוולדם , מראש הר טאיגלוס , אס מבנה גופם לא ענה על הקריטריונים המחמירים של ראשי הצבא . אפלטון , הפילוסוף היווני החשוב , קבע כי במדינה המושלמת יש לפקח על הילודה באופן קפדני ולדאוג שלא ייוולדו תינוקות בעלי מוס . הלא מביא את האזהרה " , שמעל לכל ישתדלו ששלם עוכר בעל מלם כל יראה אלר , אס אמנם ייווצר עובר . אבל כשייוולד תינוק בעל מוס בעל כרחם , עליהם לראות בו ולד שלא ניתן לגדלו" ; על פי אפלטון , פוליטיאה , ספר הי , הוצאת שוקן , , 1979 עמוד . ( 344 א . כיצד ניתן להבין את חוקי ספרטה והמדינה 'המושלמת' לפי אפלטון ? מדוע נחקקו ? ב . מה הס מלמדים על המושג ערך חיי אדם ביוון העתיקה ? . 5 איש מרע חשוב בן תקופתנו קבע , כי "לשוס הורה אין זכות להכביד על החברה בהולדת ילד פגום גופנית או שכלית . " מה דעתן על טענה זו ? מאילו נימוקים ? pu \ n ( מולקולת . DNA האם > ש לדאוג שלא > וול 7 ו תינוקות נעלי מוס . '
|
|