|
صفحة: 187
כתפילה זו המושג קידוש השם מתייחס לנפילתם של חיילים על הגנת העם להארץ ; ללא רק בהקשר הדתי . (' א . מדלע , לדעתכם , בחרו מחברי התפילה להשתמש כאן נמלשג קדושת השם , ללא הסתפקו ככיגולי קדושת העם והארץ ! ב . בהחלטה רשמית חדשה של הרננלת הראשית לישראל , שלנה נלקח התפילה , לנאמר כה "על קדושת העם והארץ" בלבד . מדלע , לדעתכם , שינתה הרכנלת את הנלקח ; מה דעתכם על שימי זהי . . 12 לפניכם עיכלד '' יזכלר" של כרל כצנלסלן , שנאמר בטקקי ימי זיכרלן לחללי צה"ל יזכור י יזכ : ? ר עם ~ ישראל - ? T : " את ?/ בניו דד ובנותיו T : אשר חךפו נפשם במאבק על המךינה בךךןל , ואת חילי צבא הגנה לישךאל אקזר נפלו במלחמות ישראל . יזכר : ישראל T : ? •? : ויתברך I- T : ? ן בזרעו ויאבל על זיו העלומים וחמדת הגבורה רקדשת הרצון ומסירות הנפש אשר נספו במערכות הכבדות . יהיו גבולי הדרור והנצחון הנאמנים והאמיצים חתומים בלב ישראל לדור דור . א . השלל כין נלקח זה של יזכיר לבין תפילת אל מלא רחמים שצלטטה נשאלה הקודמת . עמדו על הדומה ועל השתה ביניהם . שימו לב , למשל , לשימוש נמלשגיס קדושה ומסי רות נפש בכל אחד מהם . ב . מדוע לדעתכם נתחבר נוסח חדש זה ? מה דעתכם עליו ! ג . איזה מכין הנלקחים עדיף בעיניכם , למדוע . יגאל דממרקין , אנדרטת הבקעה , 1972 כטון לחלקי נשק
|
|