|
صفحة: 104
A האם , לדעתכם , קל יותר להתיר את הטיי ת הפצצה במצבים אלה ! א . היחיד ( או המעטים ) שאליהם מוסטת הפצצה נמצאים מלכתחילה בטווח הפגיעה שלה , אך ברמת סיכון נמוכה יותר ? ב . האדם ש ביכולתו להסיט את הפצצה ממסלולה נמצא בעצמו בטווח הפגיעה שלה ! ג . האדם שביכולתו להסיט את הפצצה ממסלולה הוא איש כוחות הביטחון ( חייל או שוטר ?( נמקו היטב את דבריכם . . 5 בהיסטוריה הצבאית היו דוגמאות של מצבים דומים , שבהם חייל הפיל עצמו על רימון-יד שנזרק לעבר קבוצה , ובמותו הציל את חיי חבריו . חוו דעתכם על התנהגות כז את * . . 6 לפניכם שלושה מצבים שונים , הקשורים בדרך זו או אחרת לעיקרון שעל פיו דן ה"חזון איש . " ביחס לכל מצב , חוו את רעתכם לאור אותו עיקרון . א . כדי למנוע פגיעה קשה של טיל בלב אוכלוסיה אזרחית , הטיל מיורט באוויר באמצעות טיל אחר , אולם שברי הטילים עלולים לפגוע במקומות אחרים , גם אם פגיעה קלה יותר . [ הבעיה התעוררה בתקופת מלחמת המפרץ [ . ב . נהג אוטובוס מלא בנוסעים עמד בפני התנגשות מסוכנת , ומסיט את האוטובוס למסלול הנסיעה הנגדי , תוך סיכון רב לנוסעי המכוניות האחרות ש בכביש . ג . בשנת 1945 הטילה ארה" ב פצצות אטום על הערים הירושימה ונגסקי ביפן , תוך פציעת רבבות אזרחים והריגת רבבות אחרים . זאת , כדי לשים קץ למלחמת העולם השנייה , ולמנוע אבדות רכות נוספות משני הצדדים . פעולה זו של ארה" ב שנויה במחלוקת עד היום . 7 ילן נוסף על סיכל ; עצמי' לשם הצלת ר / יים — להלן בפרק הי .
|
|