|
صفحة: 102
ידי הסטת הפצצה מהם . הימצאותו של היחיד בצד האחר הי והריגתו ודאי אינה תנאי הכרחי להצלת הרבים . לפי נקודת מבט זו , הטיית הפצצה היא ביסודה פעולת על כן מסכם ה"חזון איש , " בזהירות רבה , י י י אבדת ( נפשות ) ישראל ככל האפשר" תשובת הרב יי קרליץ , מעו סכמו בלשונכם ( אפ » ה" חזן ן איש" — הסטת ה רבים , כמו בא כתלמוד . 1 תו / U כלו Justus 1 S . להעלות נקודות JII U SJ נוספות ns JII JUU לה i ^ y u , iinriz- / אלה שהזכיר ה"חזון איש . " \ . 3 ^ הסבירו היטב את ההבחנה שמציע ה"חזון איש" עשה שהוא ביסודו הריגה לבין מעשה שהוא ביסודו הצלה . היכן ראינו כבר הבחנה דומה , ומה דעתכם על הבחנה זו ? ( עיינו בפרק אי ובפרק בי . (
|
|