|
صفحة: 71
ש אלות לפני שתמשיכו בקריאת הסיפור , ענו על השאלות האלה . 1 ? . א . מהן האפשריילת המעשיות שעמדו בפני הרופאים ? ב . מהם הנימוקים כעד ונגד כל אחת מן האפשרויות ! הציעו גם נימוקים משלכם , לאו דווקא את אלה שהופיעו כסיפור . . 2 סכמו , מהי הדילמה המוסרית שעמדה בפני הרופאים ( אילו ערכים מתנגשים זה כן ה . ' (' עמדתו של הרופא הרופא המנתח , ד"ר קופ , הפריד כבר פעמיים נין תאומים , על אף שזהו ניתוח נדיר והנערך רק על ידי מספר מועס של מנתחים . אולם אף אחד מן המקרים לא כלל לב משותף . כמו כן , דייר קופ הוא נוצרי דתי מאוד , ובהזדמנויות שונות ובמעמדים שונים הוא הרים קול בהקשר של קדושת ח" אדם . הסכמה ציבורית גוברת והולכת לביצוע הפלות הייתה מקור זעם לדייר קופ המודאג מן המגמה המתפשטת ברפואה להניח לתינוקות פגומים למות ולעתים אף ל " 0 ע להם בכך . בנאומו לפני האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים , שכותרתו הייתה "הגלישה לאושוויץ , " אמר ד"ר קופ : "אולי יותר מאשר מהחוק , אני חושש מהגישה הרווחת בקרב עמית" להסכמה לרצח ילדים , להשמדת ילד , המהווה מקור מבוכה חברתית ומי יודע להיכן יגיעו הדברים . " אכן אירוני הדבר , שדווקא ד"ר קופ נקרא לבצע ניתוח שכזה — ניתוח שישאיר בוודאות גוויית ילד אחד . עם זאת , היה ד"ר קופ נחוש בדעתו שיש לבצע את הניתוח . כששאלה אותו על כך אחות חדר הניתוח ענה : "אני יכול לעמוד מנגר ולעקוב כמשך חודשים אחדים אחר מותן האי 0 י של שתי התינוקות , או יכול אני לצפות במותה המהיר של nnNn ובהצלה האפשרית של השנייה . " התשובה לא סיפקה את האחות , ועל כן המשיך ד ייר קופ ואמר : "אף אחד אינו שש לומר - אני עומד להרוג תינוקת אחת ולאפשר לשנייה לחיות . "
|
|