|
صفحة: 53
הסולטן . רמב"ם שימש מנהיג רוחני ליהודי מצרים , ומכל רחבי העולם פנו אליו בשאלות . באישיותו , איחד הרמב"ם גדלות עצומה בתורה ומעורבות מעמיקה בתרבות העולם , והדבר בא לידי ביטוי גם בחיבוריו הרבים . למרות מבקריו , זכה רמב"ם להערצה רבה בעולם היהודי והלא יהודי ואמרו עליו "ממשה ער משה לא קם כמשה . " מבין יצירותיו הרבות , זכו לפרסום בעיקר שתיים -.א . משנה תורה — הספר ההלכתי הגדול של הרמב"ם , המכונה גם היד החזקה ( מפני שהוא מחולק לארבעה עשר — י"ד — ספרים . ( "משנה תורה" נכתב בעברית , ובו מסוכמים כל דיוני התורה שבעל פה וספרי הפסיקה שנודעו עד זמנו של הרמב"ם , באופן תמציתי ושיטתי על פי נושאים . הרמב"ם לא הביא את מקורותיו ההלכתיים , ולא את המחלוקות בתלמוד ובדברי קודמיו . "משנה תורה" משמש בסיס מרכזי לכל ספרות ההלכה עד ימינו . ב . מורה נבוכים — ספרו הפילוסופי החשוב שנועד לסייע לתלמידים שהעמיקו הן בלימוד התורה והן בלימוד הפילוסופיה , והיו נבוכים מן הסתירות שמצאו ביניהן . הרמב"ם טען שאת התורה אין לקרוא כפשוטה . העמקה בדברי התורה מובילה לדעתו , אל אותה השקפה שמלמדת הפילוסופיה . הספר "מורה נבוכים" נכתב בערבית . ש אלות רמב"ם מתאר שני מצנים שבהם ניתן לחשוב שמותר להרוג אדם אחד כ 7 י להציל חיי אדם אחר . תארל ארג שני המצבים והביאו להם דוגמאות מן המצי אות בימינו . א . מהי ההכרעה של רמב" ם ביחס למקרים אלה , ומהו נימוקו ? < ל רמבי'ם נככר טבריה ר 7 ונה , ספרד
|
|