صفحة: A177

שאלות . 1 התבוננו שוב באיור , המתאר מאזן מים תקין בגופנו ( עמוד . ( 173 א . באילו דרכים האדם קולט מים מן הסביבה- מהו המקור העיקרי לקליטה של מים אצל האדםב . באילו דרכים האדם פולט מים אל הסביבה- מהו התהליך העיקרי לפליטה של מים מן הגוף אצל האדםג . כיצד , לדעתכם , מאמץ גופני משפיע על מאזן המים בגוף- . 2 האיור שלפניכם מתאר מאזן מים , שאינו תקין . א . מדוע מאזן המים אינו תקין במקרה זהב . אילו מצבים עשויים , לדעתכם , לגרום להפרעה כזאת במאזן המים- ומדוע- . 3 לפניכם רשימת מושגים . הכינו מפת מושגים , שתתאר את מאזן המים בגוף . בחרו את המושג הכללי ביותר , וכתבו אותו בראש מפת המושגים . לאחר מכן בחרו במושגים המשניים , וכתבו מתחתיהם את שאר המושגים . מושגים : זיעה , מאזן מים , בנשימה , בשתייה , קליטת מים , בצואה , בהלחתה , במזון , פליטת מים , בשתן . 4 ילד וילדה עומדים על שפת בֵרכה ביום קיץ . הילד הגיע זה עתה , והילדה כבר קפצה אל המים ויצאה מהם . אחד מהם מרגיש שחם לו , ואילו האחר רועד מקור . למי משניהם קר , ולמי חם- הסבירו . . 5 אילו מערכות בגוף האדם משתתפות בשמירה על מאזן המים בגוף- שאלה : 1 א . שתייה ( בעיקר ) ומזון ; ב . נשימה , הזעה , שתן ( בעיקר ) וצואה ; ג . ההזעה תגבר , ומאזן המים יופר . שאלה : 2 א . מאזן המים במקרה זה אינו תקין , כי כמות המים הנפלטת מן הגוף , גדולה מכמות המים שהוא קולט . ב . מצבים שונים , כגון : חוסר שתייה מספקת , חום ופעילות גופנית , עלולים לגרום להפרעה כזאת . מיעוט שתייה - מפחית את כמות המים הנקלטת בגוף ; חום ופעילות גופנית - מגבירים את כמות המים הנפלטת מן הגוף בהזעה ובמידה מסוימת גם בנשיפה . שאלה : 3 המושג הראשי : מאזן מים . הוא מתפצל לשני מושגים משניים : קליטת מים ופליטת מים . קליטת מים מתפצלת למושגים : בשתייה , במזון . פליטת מים מתפצלת למושגים : בשתן , בהזעה , בנשימה ובצואה . והמושג : בהלחתה נמצא מתחת למושג בנשימה . שאלה : 4 לילד חם , כי זהו יום קיץ חם . לילדה קר , כי היא יצאה רטובה מהברכה , והמים שעל עורה מתאדים וגוזלים חום מגופה . שאלה : 5 קליטת מים : מערכת העיכול ; פליטת מים : העור , מערכת הנשימה , מערכת השתן ומערכת העיכול .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار