|
صفحة: A169
פעילות התנסות חשיבות המים לתחושת הטעם מטרת ההתנסות : לבדוק את השפעת המים על היכולת שלנו לחוש טעם בלשון . ציוד : נייר טישיו , סוכר , תמיסת סוכר , כפית מהלך ההתנסות : א . יבשו את הלשון בנייר הטישיו , והניחו על קצה הלשון היבשה כמה גרגרי סוכר . האם הבחנתם בטעם של הסוכרב . הכינו תמיסת סוכר - ערבבו מעט סוכר במעט מים . ג . כעת חזרו שוב על הבדיקה , אך הפעם טפטפו את תמיסת הסוכר על הלשון בכפית נקייה . האם הבחנתם בטעם של הסוכר- תוצאות : תארו מה קרה בכל מקרה : האם חשתם בטעם גרגרי הסוכר על הלשון היבשהוהאם חשתם בטעם של תמיסת הסוכר על הלשון היבשה- סיכום : . 1 האם המים חשובים בתהליך הטעימה. 2- שערו : מדוע אנו חשים בטעם של תמיסת הסוכר יותר מאשר בטעם של סוכר מוצק- . 3 שאלות . 1 מה קורה לחומר , כשהוא מתמוסס במים- . 2 כיצד ניתן לדעת שהחומר , המתמוסס במים , נמצא בהם , ואינו ”נעלם - " הביאו 2 דוגמאות מתוך ההתנסות הזו ומתוך התצפית ( בעמוד . 3 . ( 167 הביאו דוגמאות לתהליכים נוספים בגוף , הקשורים בהמסת חומרים . סוכר מומס במים בא במגע הדוק יותר עם קולטני הטעם הנמצאים בלשון ומפעפע לתוכם , מפני שההמסה מפרידה את החומר המומס לחלקיקיו . שאלה : 1 החלקיקים של החומר המומס מתפזרים בין חלקיקי המים , והתערובת שמתקבלת היא אחידה . שאלה : 2 כשחומר מתמוסס במים , הוא שומר על חלק מתכונותיו . דוגמה : הסוכר שומר על טעמו המתוק , הקלי שומר על צבעו הסגול . שאלה : 3 דוגמאות : המסת המזון המוצק , שאנו אוכלים ( ברוק ובנוזלים שאנו שותים ;( המסת הגזים שבאוויר , ובעיקר החמצן והפחמן הדו–חמצני , בנוזל שנמצא ברקמות הריאה הלחות .
|
|