صفحة: A164

גם בגופם של יצורים חיים אחרים יש כמות גדולה של מים . לפניכם דוגמאות לכמות המים בגופם של בעלי–חיים שונים ( שיעור המים באחוזים ממשקל הגוף כולו : ( אם כך , הסביבה הפנימית בגופם של היצורים החיים , בתוך התאים ובין התאים , היא סביבה מימית . פעילות ייצוג מידע בגרף המים בגופם של יצורים חיים . 1 הציגו בגרף עמודות את הנתונים על כמות המים בגופם של בעלי–החיים השונים שלמעלה . . 2 איזה מרכיב בחרתם להציג בציר האופקי ( ציר ( X ואיזה בציר האנכי ( ציר - ( Y . 3 דרגו את בעלי–החיים האלה , מן היצור ה"מימי" ביותר אל היצור ה"יבש" ביותר . . 4 האם הנתונים על תכולת המים בגופם של יצורים חיים הפתיעו אתכםהסבירו את תשובתכם . . 5 הסבירו מדוע הוחלט להציג בגרף עוגה את שיעור המים בגופם של בעלי–החיים ( למעלה , ( ואילו בשאלה 1 התבקשתם להכין מאותם הנתונים גרף עמודות . איזה מידע קל יותר להפיק מכל אחד מן הגרפים האלה- פעילות זו מקנה מיומנות של הצגת מידע בגרפים . שאלה : 2 בציר האופקי - בעלי–החיים השונים , ובציר האנכי - שיעור המים בגופם ( באחוזים . ( שאלה : 5 גרף עוגה מאפשר להתרשם בקלות מכמות המים לעומת כמות שאר המרכיבים בגוף של כל בעל–חיים . לעומת זאת , גרף עמודות מתאים יותר להשוואה בין היצורים השונים , כי הוא מדגיש את ההבדלים ביניהם , החל בבעל–החיים שתכולת המים בגופו היא הגבוהה ביותר וכלה בבעל–החיים שתכולת המים בגופו היא הנמוכה ביותר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار