صفحة: A52

פעילות משימה כיתתית אלבום צמחים מטרת הפעילות : להכין אלבום תמונות של צמחים פורחים . מהלך הפעילות : א . צלמו תמונות של צמחים פורחים , בקרבת בית–הספר , ביישוב שלכם ובזמן שאתם מטיילים בארץ . ב . נסו לזהות את הצמחים שצילמתם . ג . היעזרו באתר האינטרנט צמח השדה . http : // www . wildflowers . co . il ד . מיינו את הצמחים למשפחות , וחפשו עליהם מידע נוסף . ה . הכינו אלבום תמונות כיתתי , וכתבו ליד כל תמונה את הפרטים הבאים : שמות הצלמים , שם הצמח , שיוך משפחתי , מקום הצילום ותאריך הצילום . תוכלו להוסיף מידע תמציתי על הצמחים . ו . שמרו את אלבום התמונות באתר בית–הספר , או באתר כלשהו אחר ברשת האינטרנט . סיכום מגוון מינים עשיר מתקיים בכדור–הארץ . החוקרים ממיינים את היצורים החיים לקבוצות בשיטת המיון המדעי . בשיטה זאת השיוך של יצורים לקבוצות מתבסס על תכונות רבות , ובהן : מבנה הגוף ואיבריו , תפק-ד המערכות בגוף , ההתנהגות , ובעיקר החומר התורשתי ( הדנ"א ) של היצורים . שיטת המיון המדעי מקלה על ההבנה של תהליכים ושל תופעות בעולם היצורים החיים , מראה את מידת הקרבה ביניהם ואפילו מצביעה על המוצא שלהם . על–פי שיטת המיון המדעי , מחלקים את היצורים לממלכות ( ממלכת בעלי–החיים , ממלכת הצמחים וכדומה . ( כל ממלכה מתחלקת למערכות , וכל מערכה מחולקת לקבוצות קטנות עוד יותר ( מחלקות . ( המיון ממשיך עד לסדרות , למשפחות , לסוגים ולמינים . בפרק זה הכרנו מאפיינים של בעלי–חיים מקבוצות שונות , חסרי חוליות ובעלי חוליות , ובעיקר 5 מחלקות של בעלי חוליות : דגים , דו–חיים , זוחלים , עופות ויונקים . מממלכת הצמחים הכרנו מאפיינים של צמחים חסרי פרחים ושל צמחים בעלי פרחים , ובעיקר 5 משפחות של צמחים , שנפוצות מאוד בישראל : מצליבים , מורכבים , סוככיים , דגניים ופרפרניים . משימה זו מאפשרת להעצים תלמידים חלשים מבחינה חברתית או שהישגיהם נמוכים , שהם צלמים או מאיירים מוכשרים וכדומה . אפשר להכין את אלבום התמונות הכיתתי כמצגת , Power Point ולשמור אותו באתר בית הספר . אפשר גם להכינו בעזרת אתרים או תוכנות , המאפשרים לבנות אלבום תמונות , כגון : , Picasa , Facebook Lupa , אחד מאתרי הבלוגים וכדומה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار