|
صفحة: 19
מטרות הלימוד : . 1 התלמידים יבינו את חשיבות המים לקיום תהליכי חיים ואת חשיבות השמירה על מאזן מים תקין . . 2 התלמידים יכירו תהליכים של קליטה ופליטה של מים ביצורים חיים והקשר שלהם לשמירה על מאזן מים תקין . . 3 התלמידים יבינו כיצד תהליכים במערכות הגוף השונות שומרים על מאזן חום תקין . . 4 התלמידים יכירו את הגורמים המשפיעים על מאזן חום בגוף ויבינו את הקשר בין דרכי ההתנהגויות מומלצות לבין שמירה על מאזן חום תקין . . 5 התלמידים יקשרו בן מאזן מים למאזן חום בגוף האדם . הבהרות מתודיות : קושי אופייני העולה ממחקרים בהוראת המדעים והמלצות להתמודדות עמו הבנה שגויה של מנגנון הקירור דרך הזעה - תלמידים רבים אינם מבינים כי התאדות הזיעה היא המקררת את העור ולא ההזעה עצמה . אנו מציעים כמה דרכים להתמודדות עם קושי זה : . 1 המחשה של תופעת הקירור דרך התאדות - הילדים מכירים את תחושת הקרירות שהם מרגישים ביציאה מרחצה , כאשר הגוף רטוב . אפשר לבצע אתם ניסוי לבדיקת התחושה הקרירה הנוצרת כאשר כוהל הנמרח על העור מתאדה מעליו . ניסוי אחר , הממחיש את ירידת הטמפרטורה , מתואר ביחידת הלימוד : המים חומר לחיים , בעמ' . 73
|
|