|
صفحة: 286
( באמצעות כוח המתיחות ברצועה ) לגלגלת בעלת הקוטר הגדול יותר " ) הגלגלת המונעת . (" כדי להבטיח העברה יעילה של הכוח בין שתי הגלגיליות , ולמנוע החלקה בין הרצועה לגלגיליות , יש לדאוג לכך שהרצועה תהיה מתוחה . נגדיר את המושג יחס התמסורת ונסביר את קשריו עם פרמטרים שונים של מערכת התמסורת . יחס התמסורת ( Transfer Ratio – TR ) הוא היחס בין מהירות הסיבוב של הגלגלת המונעת , n out ובין מהירות הסיבוב לזו של הגלגלת המניעה , : n n in ( 6-13 ) TR = n out ניתן לבטא את יחס התמסורת באמצעות הקטרים D in ו- D של הגלגיליות . הדרך L שמבצעת נקודה על היקף הגלגלת המניעה בדקה אחת שווה למכפלת היקף הגלגלת המניעה ? ? D in במהירות הסיבוב . n in אותה הדרך L מבצעת גם נקודה על הגלגלת המונעת שקוטרה D out ( מדוע : (? כלומר : = ? ? = ?? ? DnDn out מכאן : in out out ( 6-14 ) TR n out == ? ? ? in = nDD DD in כאמור , התמסורת מגדילה את המומנט המועבר לציר הגלגלת המונעת . נחשב מומנט זה , אם יחס התמסורת במערכת ידוע . המנוע מפתח מומנט מבוא . M = M נסמן את המומנט הפועל על הגלגלת במוצא כ- . M ניתן לחשב את הכוח F שמופעל על הרצועה על-ידי חלוקת המומנט M ברדיוס גלגלת המבוא . R = D 2 in אותו כוח פועל לאורך הרצועה כולה ( כוח המתיחות ברצועה . ( in in rDR out D out F in == MM = out = MM ? 2 מכאן : out in in in Dn out M = ? D out = ? n in כלומר , המומנט במוצא , , M גדול מהמומנט במבוא פי היחס out . n n in
|
|