|
صفحة: 265
6 . 1 . 2 קשרים בסיסיים בין מומנט הסיבוב , עוצמת הזרם בסליל העוגן , ומהירות סיבוב המנוע הערה : הנושאים בהם נדון בסעיף זה מבוססים על החומר הנלמד בפרק 5 . 3 של הספר " מערכות בקרה . " על-מנת לתאר קשרים בסיסיים בין המומנט שמפתח המנוע לבין הזרם בסליל העוגן ומהירות הסיבוב , נדון במנוע עם מברשות , שהוא קל יותר להסבר ( איור . ( 6 . 2 המנוע הוא בעל שני קטבים מגנטיים קבועים ולכן נוצר שטף מגנטי קבוע ? בין הקטבים . באיור 6 . 8 מתואר סימול מקובל של מנוע בסרטוטים ומעגל התמורה שלו . הקטבים על ציר המנוע המסתובב . לדוגמה , כאשר הטרנזיסטורים Q 1 ו- Q ( איור ( 6 . 7 נמצאים ברוויה , הזרם יזרום דרך הליפופים R ו . T- אנו רואים כי מערכת ההזנה של המנוע ללא מברשות מורכבת יותר מזו של המנוע עם מברשות . לעומת זאת , למנוע ללא מברשות אין את החסרונות שמנינו לגבי המנוע עם מברשות : . 1 אין פחמים לקיום מגע מכני . . 2 פיזור החום מסלילי העוגן הוא יעיל יותר היות שהסלילים ממוקמים בחלק החיצוני הנייח של המנוע . בדרך-כלל הביצועיים הדינמיים של מנוע ללא מברשות ( שאליהם נתייחס בהמשך ) טובים יותר מאלה של מנוע עם מברשות , מפני שהחלק המסתובב ( הכולל את הקטבים והדיסקה של מערכת החיישנים , ( הוא קטן וקל יותר מאשר במנוע עם מברשות . איור 6 . 8 מנוע לזרם ישר
|
|