|
|
صفحة: 60
57 זמן קסםקסם וחברים | את התקווה שלהם לדבר טוב שיקרה ,לבטא, בכתיבה או בציורתלמידיםאפשר להזמין את ה במדינה או לדבר טוב שיקרה במשפחה . ארץ ישראל שלי / דתיה בן דור רקע ספרותי , את מעלותיה ואת יופייההוא שיר אהבה לארץ ישראל המדגיש את ארץ ישראל שליהשיר מצטבר שכל רכיביו מוחשיים -האהבה והגאווה שחשים תושביה . השיר מתאר תהליך הדרגתי שיר, שמייצג את התרבות והמורשת של העם – ובה בעת סמליים : בית, עץ, כביש, גשר ולבסוף היהודי בארץ ישראל . המסר המרכזי הוא שהארץ נבנית על ידי כולם יחד ושכל אחד תורם בדרכו לבניית המדינה . פעילויות לפני הקריאה אלו לכדאי להראות תמונות מימי היישוב ומהשנים הראשונות של המדינה, ולהשוות את המראות שאנחנו מכירים היום . הנחיה לפעילויות בחוברת ,מסבירים לתלמידים כיצד נבנתה המדינה בעזרת החלוצים והעולים החדשים – מה, באמת ? ! שחלמו עליה כשחיו במשך מאות שנים במקומות רחוקים, בין עמים אחרים . מזכירים את החלוצים שהגיעו לארץ כשהייתה כמעט ריקה מיהודים, והתחילו לעבוד כדי שעוד שתלו ונטעו בה חורשות , האדמה, זרעויהודים יעלו לארץ ויוכלו לחיות בה : בנו בתים, חרשו את והפכו אותה ליפה ופורחת . – ומטעים – נאיבי ולהימנע מאזכור העמים ששלטו בארץ בעבר-רצוי להישאר בגבולות הנרטיב הרחב שנה החליטו היהודים בארץ 08כ-ולהוסיף שלפני – יוונים, רומאים, ערבים, טורקים ואנגלים בהעברית ולהיותבהלהקים לעצמם מדינה שכל יהודי העולם יוכלו לעלות אליה, לדבר ישראלים . עם המורה למה חשובים השירים ? . "יֵׁש לָנוּ שִיר עַל אֶרֶץ יִשְרָאֵׁל" : בבית האחרון כתוב – בואו נדבר • המכשולים בדרך להצלחה ועל העידוד, הכוח, ומצב על כדאי לדבר על העבודה הקשה, אנשים נעשים קרובים יותר,הרוח הטוב שהשירים מספקים . כשיש שירים שכולם מכירים זה לזה ומרגישים שהם עם אחד . שואלים : מה אתם אוהבים בישראל ? מה הייתם רוצים לשנות בה ? ומה – לב העניין • : שואלים – ! "כֻלָנוּ בְיַחַדבשיר כתוב שהעבודה בארץ נעשתה "אתם מציעים לשפר בה ? למה לעבוד ביחד טוב ומשמח יותר מעבודה כיחידים, כל אחד במקומו ? הצעות לפעילויות נוספות . אני הקמתי פארקים לילדים, אני בניתי בית ספר ) למשל : כתיבת בית נוסף לשיר ( מציגים בכיתה תצלומים של אתרים מוכרים או פחות בארץ, אטרקטיביים בעיצובם ובגודלם, תוך הפניית שאלות למורה שעונה רק ב"כן" או "לא" . ,ומשערים מה הם ומה תפקידם 60 קסם וחברים | זמן קסם
|

|