|
صفحة: 46
יחידה 8 : בניין פעל : עתיד וציווי – יחידת לשון נושא : יחידה זו עוסקת בלימוד בניין פעל בזמן עתיד ובציווי . מה יש ביחידה ? שיחה להאזנה – חזרה על בניין פעל בזמן עבר ובזמן הווה וחשיפה לזמן עתיד . הקניית בניין פעל בזמן עתיד : אפעול ואפעל . זיהוי הפועל בעתיד : אפעול או אפעל ? הקניית צורת הציווי . תרגול של כל נטיית בניין פעל . סיכום נטיית בניין פעל . מטרות : חזרה על בניין פעל ובזמן עבר והווה . שימוש תקין בפועל בבניין פעל בזמן עתיד ובציווי . פרידה מניקוד : מיחידה זו והלאה נקרא ללא ניקוד את המילים : אתמול, היום, מחר, הערב, תמיד טיפים ורעיונות : התלמידים מתרגלים את הנטיות החדשות לצד הנטיות של עבר והווה . רצוי להתעכב על פעלים נפוצים בנטיית אפעול ( אכתוב, אפגוש, אמסור, אזכור . . . ) ובנטיית אפעל ( אלמד, אשאל, אקרא, אלבש . . . ) . בשלב זה לא נלמדות הנטיות המיוחדות לגופים אתן והן ( תכתובנה, תקראנה ) כדי שלא להקשות על התלמידים . נזכיר שמבחינה תקנית אפשר להשתמש בצורות הרבים ( יכתבו, יקראו ) גם בנטיית רבות וכך מקובל בדיבור . כמו כן, לא כללנו פעלים שנגמרים בה"א עיצורית ( יגבה, יתמה ) . מסך 1 : בשאלה השנייה התלמידים מתבקשים לומר מה דומה ומה שונה בין הפעלים נכתוב ו נִלמד . יש לכוון את התלמידים לתחילית "נ" בשני הפעלים ולשוני בצורת הנטייה . מסך 2 : כדאי לעבור יחד עם התלמידים על פינת "דומות ושונות" ולראות את הדמיון בין השפות בתחיליות אית"ן . מסך 5 : שאלה 9 מתרגלת פעלים בבניין פעל בכל הזמנים . חשוב לשים לב למילות הזמן כדי להבין מהי הנטייה הנכונה . מסך 6 : מומלץ לעבור עם התלמידים על סיכום הבניין בכל הזמנים ולומר יחד את הנטייה עם שורשים שכיחים נוספים . 46 פרק 3 | זה רק ספורט ?
|
|