|
صفحة: 67
מטרות : חיזוק המיומנות של הבנת הנשמע : הבנת רצף רעיוני בטקסט מושמע . תרגול של איתור מילות מפתח בשיחה מוקלטת . דיון בחשיבות של חיים משותפים . היכרות עם מנהגים של נוצרים, מוסלמים ויהודים . אוצר מילים : דו-לשוני, תרבות, מנהג פרידה מניקוד : מיחידה זו והלאה נקרא ללא ניקוד את המילים : ערבית, עברית, שפה – שפות טיפים ורעיונות : הפודקאסט מחולק לשני חלקים . לאחר כל חלק יש שאלות לאיתור פרטים והבנת הנשמע . מומלץ להקשיב לחלק הראשון, לענות על השאלות ולוודא שכולם הבינו, ולאחר מכן להקשיב לחלק השני שמפרט את החשיבות והאתגרים שבחינוך משותף . מסך 1 : בפעילות הפתיחה מוצגות שתי תמונות מפסטיבל "החג של החגים" בחיפה כסמל לחיים משותפים בין יהודים וערבים . מומלץ לבקש מהתלמידים לספר על חוויות דומות מחייהם . מסך 3 : השאלות מזמנות דיון על האתגרים שעולים בחינוך המשותף ועל המסר העיקרי שסובלנות היא המפתח לחיים משותפים . כדאי לשאול את התלמידים האם הם מסכימים עם המסר . מסך 4 : משחק הטריוויה "של מי המנהג הזה ? " עוסק במנהגים של שלוש הדתות . כדאי לבקש מהתלמידים לחבר שאלות נוספות למשחק בעזרת ידע אישי שלהם . מסך 5 : התלמידים מקשיבים לשיר "אל האופק" ששרים יחד תלמידים מבית הספר הדו-לשוני "יד ביד" בירושלים . זו הזדמנות ללמוד שיר בעברית ובערבית ולאתר מילים דומות בשתי השפות . יחידה 13 : מיומנות כתיבה – תשובה טובה נושא : היחידה עוסקת בכתיבת נימוק לשאלה פתוחה . מה יש ביחידה ? טריילר ( קדימון ) של הסרט "פלא" . המחשה של נימוק והסבר על מרכיביו . תרגול כתיבת תשובות שיש בהן משפט פתיחה ונימוק . סרטון על הכלב והציפור . 67 פרק 4 | קצת סובלנות
|
|