صفحة: 15

מסך 3 : המשימה שכאן נחלקת לשניים : הצגה עצמית בעל פה בפני חבר או חברה, ולאחר מכן הבעה בכתב – כותבים מה שלמדנו על החבר או החברה . לבסוף, מומלץ לעודד תלמידים להציג את עצמם בפני כל הכיתה . הצגה עצמית מתרגלת עברית דבורה ויכולה לתרום לביטחון בדיבור בעברית . יחידה 2 : התחלה מוזרה – יחידת טקסט ( סיפור קצר ) נושא : היחידה עוסקת בחווייתה של תלמידה בבית ספר חדש, ומתרגלת את מיומנות הבנת הנקרא באמצעות קריאת סיפור ריאליסטי קצר . מה יש ביחידה ? צפייה בקטע קצר מהתוכנית "מדרסה" ושאלות הבנת הנצפה . קריאת סיפור ריאליסטי על חוויית ההתחלה של נור בחטיבת הביניים, ושאלות הבנת הנקרא . הסבר על מרכיב ה"פואנטה" בסיפורים . חזרה על נטיית מילת היחס "את" ביחיד וברבים, ותרגול . הבעה בכתב על חוויית התחלה שהייתה בעבר . מטרות : היכרות עם הסוגה "סיפור ריאליסטי", בדגש על הבנת מסרים המשתמעים מהטקסט והערכתם . הבנת מילים מתוך הקשר . שימוש תקין בנטיית מילת היחס "את" . כתיבת תיאור קצר על חוויה של התחלה אישית . אוצר מילים : חיבוק, מוזר, דמות, התעלם – להתעלם, טעה – לטעות, איבד – לאבד טיפים ורעיונות : מסך 1 : היחידה מתחילה בצפייה בקטע קצר מתוך הפרק הראשון בסדרה "מדרסה", מבית "כאן חינוכית" . "מדרסה" היא סדרה לבני הנעורים, שעוקבת אחר בני נוער ערבים ויהודים הלומדים בבית ספר דו-לשוני ובאתגרים המעסיקים אותם . בקטע רואים את משפחתו של חאלד שעוברת לבית חדש, במקביל להתחלת שנת הלימודים . הקטע מזמן שיחה על רגשות הנוגעים למעברים אלו . כדאי לשאול את התלמידים האם חוו בעצמם חוויות מסוג זה, איך הם הרגישו והאם גם הם הרגישו כמו חאלד . מסך 2 : שימו לב שבסיפור מוטמעות שאלות בין הפסקאות . מטרתן לבדוק את ההבנה במהלך הקריאה . כדאי לעצור ולשאול את התלמידים את השאלות, כדי לוודא שהבינו . 15 פרק 1 | התחלות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار