|
صفحة: 83
טיפים ורעיונות : מסך 1 : בסיום המשימה של מילים ותרגומן כדאי לבקש מהתלמידים לחבר משפטים עם אוצר המילים שהופיע בתרגיל . מסך 3 : שאלה 5 עוסקת בשורשים – ט - פ - ל, ג - ד - ל, ס - פ - ר . בקשו מהתלמידים לומר עוד מילים בשורשים אלו . פינת מילים ברגע עוסקת בשתי המשמעויות של המילה "סיפר" . כדאי לבקש מהתלמידים לחבר עוד שני משפטים – אחד לכל משמעות . יחידה 11 : מחברים משפטים – מיומנות כתיבה נושא : היחידה עוסקת בחיבור משפטים בעזרת מילות קישור . מה יש ביחידה ? חזרה על תפקידן של מילות קישור כ"דבק" של הטקסט . תרגיל השלמת מילת קישור מתאימה בין משפטים . כתיבת משפט מתאים למילת קישור נתונה . כתיבת משפטים בעקבות תמונות . כתיבת סיפור בעקבות תמונה . מטרות : שימוש במילות קישור . כתיבת סיפור קצר על סמך תמונה הכולל חיבור בין משפטים בעזרת מילות קישור . פרידה מניקוד : מיחידה זו והלאה נקרא ללא ניקוד את הפעלים : בגלל, למשל, לכן, אבל, כדי טיפים ורעיונות : היחידה מתחילה בחזרה על מילות הקישור שנלמדו ביחידת האסטרטגיה באמצעות שיחה בין הדמויות המוכרות מאותה יחידה . היחידה בנויה באופן הדרגתי – השלמת מילת קישור מתאימה בין שני משפטים נתונים, השלמת משפט מתאים למילת קישור ולמשפט נתונים, כתיבת שני משפטים וחיבורם בעזרת מילת קישור, ולבסוף כתיבת סיפור קצר בו התלמידים מפיקים בעצמם טקסט כתוב הכולל משפטים בודדים וביניהם מילות קישור . חשוב לוודא שהתלמידים מבינים כל שלב לפני שעוברים לשלב הבא . מסך 3 : עד כה ביחידה, המשפטים או חלקם היו נתונים והתלמידים נדרשו להשלימם . כעת, בשאלה ,3 התלמידים נדרשים לכתוב את המשפטים במלואם בעקבות תמונות . זו משימה שדורשת הן יצירתיות והן הבנה מלאה של מילות הקישור . ודאו שמילות הקישור נמצאות כל הזמן לעיני התלמידים – רצוי לכתוב אותן על הלוח . מסך 4 : כתיבת סיפור קצר – כדאי לעודד תלמידים חזקים לכתוב יותר משבעה משפטים, ולהקל על תלמידים שמתקשים . אפשרו לתלמידים לשתף במליאה בסיפור שכתבו . 83 פרק 5 | לחיות עם חיות
|
|