|
صفحة: 60
מסך 5 : בשאלה 6 מובאים מקרים שנדרשת בהם סובלנות . התלמידים מתבקשים להציע פתרון לבעיה תוך שימוש בפעלים בבניין הפעיל . כדאי לבקש מחלק מהזוגות להציג במליאה את דרך ההתמודדות שהם מציעים . מסך 6 : מומלץ לעבור עם התלמידים על סיכום הבניין בכל הזמנים ולומר יחד את הנטייה של שורשים שכיחים נוספים . יחידה 5 : עובדה או דעה ? יחידת אסטרטגיה נושא : היחידה עוסקת במושגים דעה ועובדה ומתמקדת בהבחנה בין השניים . מה יש ביחידה ? סרטון שמציג פסל של פיל וג'ירפה . שיחה בין אמיר ומאיה והמחשה של דעה ושל עובדה . תרגול על הבחנה בין המושגים דעה לעובדה . כתיבת עובדות ודעות על נושאים שונים . מטרות : היכרות עם המושגים דעה ועובדה . לימוד אסטרטגיה להבחנה בין המושגים דעה ועובדה . אוצר מילים : פסל, דעה, עובדה, הבדיל – להבדיל פרידה מניקוד : מיחידה זו והלאה נקרא ללא ניקוד את המילים : קשה, חשוב, טוב, כדאי, אפשר טיפים ורעיונות : בפרק 3 ( "זה רק ספורט ? " ) נלמדה סוגת הדיווח, שבה מוצגות עובדות ללא דעות אישיות . ביחידה זו נתמקד בהבדלים בין דעה לעובדה ונסביר כיצד להבחין בין שני המושגים . מסך 2 : אחרי ההגדרות של עובדה ודעה, אפשר לקיים פעילות בנושא בכיתה – לכתוב מראש משפטים שונים על כרטיסיות ולשים בתוך קופסה . בכל פעם תלמיד או תלמידה ישלפו כרטיסיה, יקראו את המשפט ויאמרו האם הוא מייצג עובדה או דעה . מסך 5 : בפעילות המסכמת מתבקשים התלמידים לכתוב עובדות ודעות תוך כדי חיפוש מידע על הנושא הנבחר . זו הזדמנות טובה להסביר קצת על חיפוש מידע באינטרנט וכיצד לבדוק את מהימנותו . היחידה מסתיימת בתמונה שמייצגת 6 ו- 9 ובמסר חשוב שכדאי לשוחח עליו בכיתה – סובלנות כלפי אנשים שנקודת מבטם שונה משלנו . 60 פרק 4 | קצת סובלנות
|
|