صفحة: 82

אוצר מילים : צד – לצוד, גוזל – גוזלים פרידה מניקוד : מיחידה זו והלאה נקרא ללא ניקוד את המילים : חדש, ארוך ( גם בנקבה וברבים / רבות ) , כיף טיפים ורעיונות : מסך 1 : הפתיחה עוסקת בנדידת הציפורים בכלל, ובייחודה של ישראל מבחינת המיקום בו היא נמצאת, תוך הפקת מידע מהתרשים של נדידת ציפורים דרך ישראל . אפשר להרחיב בנושא לפי מידת העניין . מידע נוסף בנושא אפשר לקרוא באתר הצפרות הישראלי . מסך 3 : שאלה 6 מתרגלת מילות קישור בדגש על סיבה ותוצאה שנלמדו בפרק . תוכלו להוסיף על כך שאלות בעל פה, לתרגול הקשר הסיבתי והשימוש במילות הקישור האלו . מסך 4 : לפני פעילות הסיכום, אפשר להעלות לדיון את הנושא של התערבות האדם בטבע . כדאי לשאול את התלמידים מה הם חושבים על המעשה של כריסטיאן ופאולה, האם זה היה מעשה טוב ? מה יכול להיות לא טוב במה שהם עשו ? תשובות אפשריות : הם לקחו את תפקיד ההורים, הפרידו בין ההורים לגוזלים . בטבע החיות צריכות ללמוד לדאוג לעצמם ( החזק שורד ) ולכן ההתערבות היא לאו דווקא טובה, וכן הלאה . יחידה 10 : מילים, מילים : חיות – אוצר מילים נושא : תרגול של אוצר המילים שנלמד בפרק בנושא בעלי חיים . מה יש ביחידה : מילים להאזנה ותרגומן . משחק התאמת מילים לתמונות . השלמת מילים בהודעת ווטסאפ . על שורשים . פינת מילים ברגע – שתי משמעויות למילה "סיפר" . כתיבה בעקבות צפייה בסרטון . מטרות : חזרה על אוצר המילים המרכזי של הפרק . משמעויות שונות לאותה מילה : הבחנה במשמעות המתאימה לפי ההקשר . הבנת הנצפה – הבנת הרגשות המועברים בסרטון . פרידה מניקוד : מיחידה זו והלאה נקרא ללא ניקוד את המילים : בית, חדר, עולם ( גם ברבים ) , חתול ( גם בנקבה וברבים / רבות ) . 82 פרק 5 | לחיות עם חיות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار