|
صفحة: 80
מסך 4 : במהלך הצפייה בסרטון על הציפור, התלמידים מתבקשים לענות על שאלות . רוב השאלות עוסקות בפעלים מבניין פיעל . לאחר המשימה, אפשר לצפות בסרטון שוב ולוודא שהתלמידים הבינו את המסרים שעולים בו, כגון יוזמה, תושייה ולמידה מאחרים . מענה לשונות : מסך 6 : הפעילות בשאלה 12 היא בקבוצות . הפעילות מתרגלת עברית דבורה וכוללת משימות בדרגות קושי שונות כדי לאפשר לכל חברי הקבוצה להשתתף . יחידה 8 : בניין פיעל – עתיד, ציווי נושא : יחידה זו עוסקת בלימוד בניין פיעל בזמן עתיד ובציווי . מה יש ביחידה ? צפייה בסרטון – "למה כדאי לאמץ כלב מבוגר ? " – חשיפה לפעלים בבניין פיעל בזמן עתיד . הקניית בניין פיעל בזמן עתיד . תרגול של נטיית בניין פיעל בזמן עבר, בזמן הווה ובעתיד . הקניית צורת הציווי ותרגול . תרגול הבחנה בין בניין פעל לבניין פיעל . סיכום נטיית בניין פיעל . מטרות : חזרה על בניין פיעל בזמן עבר והווה . שימוש תקין בפועל בבניין פיעל בזמן עתיד ובציווי . פרידה מניקוד : מיחידה זו והלאה נקרא ללא ניקוד את המילים : זוכר, דואג, עובד, עושה, קורה ( הפעלים גם בנטייה בנקבה וברבים / רבות ) . טיפים ורעיונות : היחידה מלמדת את נטיית הבניין פיעל בעתיד ובציווי, כולל חזרה על נטיות העבר, ההווה ושם הפועל . גם כאן מומלץ ללמד את הנטייה במליאה ואחר כך לתרגל . בהמשך ליחידה הקודמת, שבה הדגשנו את הדמיון בין נטיית ההווה ( המתחילה תמיד ב-מְ ) לשם הפועל ( המתחיל תמיד ב-לְ ) , אפשר לקשר אותם לנטיית העתיד הזהה להם בבסיס – ומשתנה לפי אותיות אית"ן ( ללמד, מְלַמֵד, יְלַמֵד ) . מסך 1 : לאחר הצפייה בסרטון – "למה כדאי לאמץ כלב מבוגר ? " והמענה על השאלות שבעקבותיו, כדאי לצפות בו שוב ולוודא שהתלמידים מבינים את המסר הכללי – אימוץ 80 פרק 5 | לחיות עם חיות
|
|