|
صفحة: 32
מטרות : היכרות עם סוגת המשל, בדגש על הבנת מסרים המשתמעים מהטקסט והערכתם . הבנת הפתגם "סוף מעשה במחשבה תחילה" והתאמתו למשלים . אוצר מילים : חצה – לחצות, ברח – לברוח, שתק – לשתוק, הציע – להציע, טבע – לטבוע, יבש טיפים ורעיונות : הערה כללית : היחידה כוללת שני משלים בעלי מסר דומה : לא כל רעיון הוא טוב, וכדאי לחשוב לפני שמציעים או מבצעים אותו . היחידה מאפשרת בחירה בין שני המשלים . אפשר לחלק את הכיתה לשניים ושכל קבוצה תעסוק במשל אחד, ובסוף נציגי הקבוצות יספרו על המשל שקראו . אפשרות אחרת היא ללמד את שני המשלים ולמצוא את הדמיון בין המסרים שלהם . מסך 1 : אחרי הצפייה בסרטון, מומלץ לשאול את התלמידים איזה רעיון נראה להם טוב יותר ולמה, והאם יש להם רעיון אחר להציע . מסך 2 : אפשרויות נוספות לדיון בכל אחד מן המשלים : - במשל "מי יתלה את הפעמון ? " – מדוע לדעתכם מציינים בסיפור "עכבר צעיר" ו"עכבר זקן" ? מה מסמלות המילים "צעיר" ו"זקן" בסיפור שלנו ? - במשל "שני חמורים" – מה לדעתכם היה קורה לחמורים אם האיש היה בוחר ללכת בדרך הארוכה ? מסך 3 : פינת מילים ברגע עוסקת בפתגם "סוף מעשה במחשבה תחילה" . כדאי לבקש מהתלמידים להציע פתגם או אמרה בעלי משמעות דומה בערבית . לדוגמה : "חשוב לפני שתפעל" – فكّر قبل أن تعمل . מענה לשונות : ביחידה זו אפשר לבחור בין משלים . היחידה גם שמה דגש על עבודת עמיתים שמאפשרת לתלמידים חזקים לסייע לתלמידים שזקוקים לסיוע . יחידה 9 : מילים, מילים - יחידת אוצר מילים נושא : היחידה מתרגלת את אוצר המילים המרכזי שנלמד בפרק . מה יש ביחידה : משחקים לתרגול אוצר המילים . שיחות קצרות להאזנה . תרגול מילים מהשורש פ - ת - ר . פינת מילים ברגע – התמקדות בנטיית שם התואר "ציבורי" . 32 פרק 2 | מרעיון למציאות
|
|