|
صفحة: 75
יחידה 3 : מילות קישור – יחידת אסטרטגיה נושא : יחידה זו מתמקדת במילות קישור מהסוגים האלו : סיבה, תוצאה, זמן, ניגוד, הדגמה . מה יש ביחידה ? צפייה בסרטון על נדידת בעלי חיים . המחשת הצורך במילות קישור באמצעות טקסט . תמונות מייצגות – מה הקשר בין בניית בית ובין מילות קישור ? סוגים של מילות קישור – הסברים ותרגולים . מטרות : זיהוי מילות קישור מסוגים שונים . הבנה של קשרים לוגיים המופיעים בטקסט, וכן קשרים לוגיים בין הפסקאות . אוצר מילים : גור – גורים, מרחק, הדגמה, נדידה, נדד – לנדוד פרידה מניקוד : קרוב, רחוק, קר, חם ( בזכר ובנקבה, ביחיד וברבים ) , קצת טיפים ורעיונות : ההמחשה ביחידה מדגימה באופן ויזואלי את הנושא של מילות קישור ומעמיקה את ההבנה . חשוב שמיחידה זו והלאה, בכל מפגש עם טקסט, תפנו את תשומת לב התלמידים למילות הקישור המופיעות בו, תבקשו מהם לסמן אותן ותשאלו מה תפקידן . מסך 1 : היחידה פותחת בסרטון על נדידת בעלי חיים, ומקנה באמצעותו את המילה "נדידה" . מומלץ לתת דוגמאות לשימוש במילה זו וכן בפועל "נודד" בנטיות שונות . אפשר למשל לשאול : למה יש נדידה של בעלי חיים ? מסך 4 : כדאי לעבור עם התלמידים על מילות הקישור הנפוצות מכל סוג, ולקרוא את הדוגמה . אפשר לבקש מתלמידים לומר עוד משפטים באמצעות מילות קישור מכל סוג . אפשר גם לתרגל בעל פה את חלוקת מילות הקישור לסוגים : בכל תור אחד התלמידים אומר בקול מילת קישור מסוימת ( למשל : לפני ) ושאר התלמידים צריכים לומר את סוג הקשר המתאים ( זמן ) . מסך 5 : הטקסט "הנדידה הגדולה" מדגים ומתרגל את השימוש במילות קישור מסוגים שונים . מסך 6 : אפשר לבקש מהתלמידים בזוגות משפט נוסף עם מילת קישור בדומה למשפטים הקיימים בשאלה 7 . 75 פרק 5 | לחיות עם חיות
|
|