صفحة: 28

מטרות : היכרות עם המושג בניין . למידת השיטה לזיהוי הבניין של פועל נתון . אוצר מילים : בניין טיפים ורעיונות : שימו לב : הלימוד של מערכת הפועל נעשה בהדרגה : בפרק 1 התלמידים למדו על מאפייני הפועל : שורש ומוספיות, זמן וגוף . בפרק זה התלמידים לומדים על מערכת הבניינים . בהתחלה יש הסבר מהו בניין ופירוט של שבעת הבניינים, ולאחר מכן כיצד מזהים את הבניין . מענה לשונות : מסך 4 : כדאי לבקש מתלמידים מתקדמים להוסיף עוד פעלים לבניינים בשאלות 1 – 5 . מסך 6 : אחרי הפעילות המסכמת אפשר לבקש מהתלמידים לחפש דבר נוסף שהומצא בטעות ולספר עליו במליאה . יחידה 4 : תעודת זהות לטקסט - יחידת אסטרטגיה נושא : היחידה עוסקת בהפקת מידע על טקסט קודם קריאתו, באמצעות אסטרטגיה של הכנת "תעודת זהות" לטקסט . מה יש ביחידה ? המחשה של יישום האסטרטגיה של תעודת זהות לטקסט . תרגול של זיהוי נושא הטקסט לפי הכותרת שלו . תרגול של הכנת תעודת הזהות בעזרת טקסט בנושא המצאת הכדורסל . מטרות : הקניית אסטרטגיה להפקת מידע ראשוני על טקסט קודם קריאתו . הקלת הקריאה והענקת תחושת ביטחון בקריאת טקסט . אוצר מילים : נושא, מידע, כותרת, כותרת משנה, פרסם – לפרסם טיפים ורעיונות : מסך 1 : פעילות הפתיחה מתייחסת לרגשות של התלמידים ולחוויה שלהם בקריאת טקסט בכלל ובשפה שנייה בפרט . זאת בהתאם לעקרונות ה - SEL ( למידה רגשית - חברתית ) , שלפיהם כדי להתמודד עם אתגר לימודי חשוב שהתלמידים יהיו מודעים לרגשותיהם ויפעלו מתוך מוטיבציה פנימית . אחרי הפעילות כדאי לשאול את התלמידים 28 פרק 2 | מרעיון למציאות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار