صفحة: 51

יחידה 13 : שם המספר 100 עד 1000 – יחידת לשון נושא : היחידה עוסקת בשם המספר ומתמקדת במספרים מ- 100 עד 1000 . מה יש ביחידה ? ההקניה מחולקת למספר נושאים : לימוד מאות שלמות . לימוד מספרים מעל 100 בזכר ובנקבה . מיקומה של ו' החיבור לפני ספרת האחדות . מספר סתמי מעל 100 . תרגולים ומשחקים . מטרות : שימוש תקין בשם המספר במספרים מ- 100 עד 1000 . אוצר מילים : ספרה – ספרות פרידה מניקוד : מיחידה זו והלאה נקרא ללא ניקוד את המילים : מִסְפָּר – מספרים, זכר, נקבה טיפים ורעיונות : שימו לב : ההקניה מחולקת לתת-נושאים ואחרי כל הקניה יש תרגול . מסך 2 : בחלק של מספרים מעל 100 בזכר ובנקבה, הדגישו לתלמידים את ההבדל בספרת האחדות והפנו את תשומת ליבם למיקומה של ו' החיבור . שימו לב : התרגול בשאלה הראשונה הוא של מספרים סתמיים, כלומר מספרים בנקבה, ולכן מומלץ להוסיף מדי פעם שמות עצם בזכר ולבקש מהתלמידים לומר את המספרים . למשל, בפעילות מופיע המספר 639 . בקשו מהתלמידים לומר את המספר בצירוף שם עצם בזכר, לדוגמה : תלמידים, שולחנות . מסך 4 : פינת בואו ניזכר ! בנושא מספר סתמי שכבר נלמד ותורגל בפרק 1 . בתרגול התלמידים קוראים ומקליטים משפטים הכוללים מספרים סתמיים . כדאי לבקש מהתלמידים לומר משפטים נוספים עם מספרים סתמיים כגון – מספרי עמודים, מספרים של קווי אוטובוס ועוד . מסך 5 : בסיום הפעילות אפשר להוסיף פעילויות נוספות לתרגול שם המספר, כגון תרגילי חשבון פשוטים : כתבו על הלוח מספר מעל 100 בצירוף שם עצם בזכר או בנקבה ושאלו את התלמידים מה בא לפני המספר ומה בא אחריו . אפשר גם לכתוב משפט שלם ולהוסיף שאלות חשבון . לדוגמה : ביום הספורט השתתפו 237 תלמידים . 113 מהם היו בנים . כמה בנות השתתפו ? 15 תלמידים לא הרגישו טוב והלכו הביתה, כמה תלמידים נשארו ? וכן הלאה . 51 פרק 3 | זה רק ספורט ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار