|
صفحة: 47
מענה לשונות : מסך 4 : תלמידים מתקדמים יכולים לכתוב משפטים עם הפעלים שמופיעים בשאלה 7 . יחידה 9 : זה שתמיד נבחר אחרון – סיפור נושא : היחידה כוללת סיפור ראליסטי על חוויותיו של תלמיד משיעורי ספורט בבית הספר . מה יש ביחידה ? היכרות עם משחק המחניים . סיפור : "זה שתמיד נבחר אחרון" ושאלות הבנת הנקרא . הבעת דעה אישית בכתב בעקבות קריאת הסיפור . המחזת הסיפור בקבוצות . מטרות : קריאת סיפור ראליסטי . הבנת מסרים המשתמעים מהטקסט . פיענוח אוצר מילים . הבעת דעה אישית בנושא הקרוב לעולמם של התלמידים . יצירת מודעוּת לכך ששיעורי ספורט יכולים לגרום אתגרים חברתיים . אוצר מילים : מחניים, חיוך, עלילה, נבחר – להיבחר, שונא – לשנוא, נפסל – להיפסל, נעלב – להיעלב, גרוע, אף אחד פרידה מניקוד : מיחידה זו והלאה נקרא ללא ניקוד את המילים : תשובה – תשובות, שאלה – שאלות, משפט – משפטים, מילה – מילים טיפים ורעיונות : היחידה כוללת סיפור קצר על תלמיד שמרגיש שהוא גרוע בספורט ותמיד נבחר אחרון במשחקי כדור . הסיפור מחולק לשני חלקים . לאחר כל חלק יש שאלות הבנה . מומלץ לקרוא את החלק הראשון, לשוחח עליו ולענות על השאלות, ובשיעור שלאחר מכן לקרוא את החלק השני ולדון בו . מסך 5 : בחלק השני של הסיפור יש נקודת מפנה שמובילה לשינוי בעלילה, ושאלה 6 מתייחסת לכך ( מבלי להשתמש במונח "נקודת מפנה" ) . מומלץ לדבר עם התלמידים על כך ולוודא שהבינו . מסך 6 : במשימת הכתיבה התלמידים נדרשים להביע את דעתם על הסוגיה – "האם 47 פרק 3 | זה רק ספורט ?
|
|