صفحة: 197

עמוד 1 197 197 לפעמים, כשיש בְּטקסט ללא ניקוד מילים לא מוכרות או מילים שאפשר לקרוא אותן בכמה דרכים ( כמו "ספר" - סֵפֶר ? סַפָּר ? ) , מוסיפים להן סימן ניקוד אחד או שניים, כדי שיהיה קל לקרוא אותן . אתם אוֹהבים בדִיחוֹת ? קראו בּדיחה שמצאנו בסֵפֶר בדיחות . 1 . איך ידעתם לקרוא את המילים "שכחת" ו"אכלת" ללא ניקוד במשפט : "שכחת שרק לפני כמה דקות אכלת גלידה ? " 2 . ארז מכיתה ג 1 חושב שהקטע הזה הוא סתם סיפור, אבל אלונה התפקעה מצחוק, ולדעתה זו בדיחה מצוינת . חשבו : עם מי אתם מסכימים - עם ארז או עם אלונה ? 3 . כתבו במחברת : אם אתם מסכימים עם ארז - הסבירו למה הקטע שקראתם הוא סיפור ולא בדיחה . אם אתם מסכימים עם אלונה - כתבו : איזה משפט בקטע שקראתם הופך אותו לבדיחה ? למה ? אוֹ אֵיךְ קוֹרְאִים אֶת זֶה ? מַרְגָלִית טיילה ברחוב עם אחיה הבְּכור ועם סבתא . כשהשלושה התעייפו הם נעצרו מול גלידֶרִיָה . מרגלית אמרה לאחיה : "אני אוהבת מאוד גלידה ! " אחרי רגע מרגלית ליקקה גלידה בשלושה טעמים, ונהנתה מאוד . אחר כך, כשהם עברו ליד גלידרייה אחרת, הנכדה ביקשה שוב גלידה . סבתא התפלאה : "שכחת שרק לפני כמה דקות אכלת גלידה ? " "אני לא שכחתי, סבתא," ענתה מרגלית, "אבל קיוויתי שאתם שכחתם…" .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار