صفحة: 12

12 זוויות ומשולשים בפעילות 5 ( עמ' 16 ) לומדים שמות של סוגים שונים של זוויות נוסף על הזווית הישרה . רצוי לעשות את הפעילות המתוארת כאן כפעילות כיתתית או קבוצתית : בכל שלב יתבוננו כל תלמידי הכיתה או הקבוצה בזוויות שמראים חבריהם וישימו לב אם הזוויות של כולם שוות או לא שוות, במה הן דומות וכדומה . • בתחילה בונים זווית ישרה – כולם בונים את אותו הדבר בדיוק, והמִפתח של כל הזוויות שווה . • אחר כך כולם מקטינים את המִפתח שבין הקרניים ומתקבלת זווית חדה . אם מתבוננים בזוויות שבנו התלמידים, רואים שהן שונות זו מזו . כולן קטנות מזווית ישרה, אך הן לא שוות ביניהן . • לאחר מכן כולם בונים זווית שטוחה . שוב הזוויות של כולם שוות בדיוק . האם ברור לכולם שזו זווית ? צריך לחזור להגדרה של זווית - שתי קרניים היוצאות מנקודה אחת - ולהסביר שאכן זו זווית . • לבסוף בונים זווית קהה ושוב משווים בין הזוויות שבנו התלמידים . פעילות 6 ( עמ' 17 ) עוסקת במיון זוויות . סביר שהתלמידים עדיין אינם שולטים בשמות הזוויות וכדאי להנחות אותם לעבודה שיטתית : תחילה להשוות את הזווית הנתונה לזווית ישרה, כלומר לבדוק אם היא קטנה מזווית ישרה, גדולה ממנה או שווה לה . אחר כך יש לבחור את השם המתאים לזווית – חדה, קהה, ישרה או שטוחה - לפי ההגדרות שבעמוד הקודם . הצעה להפעלת התלמידים : התלמידים יציגו בגופם זוויות שונות . לדוגמה, אומרים לתלמידים : “הראו בגופכם זווית ישרה", והתלמידים מציגים זאת בדרכים שונות, למשל כך : באופן דומה אומרים לתלמידים : “הראו בגופכם זווית שטוחה / זווית קהה / זווית חדה", והתלמידים מציגים בגופם זוויות אלה כיד הדמיון שלהם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار