صفحة: 11

1 1 א . חזרה והעמקה = 0 - שימו לב, בסעיף א יש שתי אפשרויות לפתרון : = 0 + הערה : כאשר מציבים במקום הצורה את המספר ,0 מתאים לסעיף זה גם סימן הכפל, אולם על התלמידים להבין שאם הצבות אחרות אינן מתאימות, אין הם יכולים לכתוב את סימן הכפל . אמנם אין הם יכולים להוכיח שסימני החיבור והחיסור מתאימים לכל הצבה, אך הם יכולים לחוש זאת בצורה אינטואיטיבית . ב 0 = 0 ג 0 = ד = 1 × - × שאר הפתרונות הם : הביטויים האלה נכונים לכל מספר שנציב במקום צורת המשושה . עמוד 9 בפעילות 9 עוסקים בשני מצבים של חילוק . הפעילות מציגה שתי שידות זהות שהמגירות בהן נצבעו בשתי דרכים שונות . סעיף א מתאר מצב של חילוק להכלה ( נתונה כמות המגירות שנצבעה בכל צבע ושואלים על כמות הצבעים שבה השתמשו ) , וסעיף ב מתאר מצב של חילוק לחלקים ( נתונה כמות הצבעים שבה השתמשו ושואלים על כמות המגירות שנצבעו בכל צבע ) . התלמידים מתבקשים לצבוע כל שידה על פי המתואר, ולהשלים תרגיל ותבנית מתאימים . בצביעת השידות התלמידים יכולים להיעזר בעובדה שהשידה מסודרת במערך המקל למצוא את התשובה לשאלה . לדוגמה, בסעיף א הם יכולים לצבוע כך : א בַּשִּׁדָּ ה הָ רִאשׁוֹנָ ה צָ בַע הַנַּגָּ ר כָּ ל 4 מְגֵרוֹת בְּצֶבַע שׁוֹנֶה . בְּכַמָּ ה צְבָ עִים הוּא הִשְׁתַּמֵּשׁ ? צִבְעוּ וּבִדְקוּ בַּצִּיּוּר . ולהיווכח שהנגר השתמש ב - 5 צבעים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار