صفحة: 5

5 גילויים : מבוא לחוברת ״קוביות משחק״ | © כל הזכויות שמורות למטח העבודה ברוב היחידות נעשית בשלושה שלבים : מבוא, חקירה ודיון מסכם . להלן פירוט של כל שלב ושלב : 1 . מבוא – זהו השלב שבו המורים מציגים את המושגים הדרושים לביצוע הפעילויות ביחידה ומנהלים דיון, ורצוי שינהלו את הדיון עם הקבוצה כולה . במקומות שבהם מומלץ לקיים את השלב הזה מופיע הסמל . לעיתים אין צורך בשלב הזה והמורים יכולים להחליט, לפי שיקול דעתם, אם אפשר לתת את הפעילות לתלמידים בלי הקדמה כלשהי . 2 . חקירה – לעבודה המשותפת של התלמידים יש תפקיד מכריע בשלב הזה . התלמידים עובדים בקבוצה, ותפקיד המורים מצטמצם ל"הנחיה סמויה" עבור תלמידים הנתקלים בבעיה . מומלץ למעט במתן רמזים ולהשתדל להדריך את התלמידים בעזרת שאלות ולא על ידי מתן תשובות ישירות . חשוב שהמורים יכירו בערך של הגישות השונות שהתלמידים מעלים ויימנעו מלכוון אותם לפתרון יעיל או רצוי . פתרון יעיל פחות, שהתלמידים בונים ומציגים בעצמם, עדיף על פתרון "אלגנטי", "פתרון בית ספר", המוגדר הפתרון הבלעדי לפעילות הנתונה . 3 . דיון מסכם – בסוף כל יחידה מובאות הצעות לדיון מסכם . המורים מרכזים את התוצאות ואת המסקנות שהסיקו התלמידים בשלב החקירה . המורים מובילים את התלמידים להסיק עוד מסקנות ולנסח הכללות, משווים בין דרכי הפתרון השונות ושואלים שאלות נוספות . כשאין מספיקים לסכם יחידה בשיעור אחד, מומלץ להתחיל את השיעור הבא בדיון המסכם של היחידה הקודמת . הערות נוספות לעבודת המורים : • בכל פעילות מומלץ לאפשר לתלמידים להשתמש במחשבון . חישובים ארוכים עלולים למנוע מהתלמידים להשיג מטרות אחרות . • בסוף החוברת מצורפים דפי סימון הטלות . מומלץ לצלם לתלמידים דפים נוספים כאלה . הדפים נחוצים לפעילות שבעמוד 25 , לתיקון פתרונות שגויים ולתרגילים נוספים הקשורים ליחידות ה, ו ו-ז ( עמודים 16 - 25 ) . • במדריך הזה מובאים רק חלק מהפתרונות האפשריים לפעילויות, וחשוב לקבל גם פתרונות אחרים . שימו לב : לעבודה בחוברת דרושות קוביות משחק שעליהן המספרים 1 - 6 או נקודות המייצגות מספרים . • אם הקוביות ריקות, כתבו את המספרים כך שהסכום של כל זוג מספרים שעל פאות נגדיות בקובייה יהיה 7 ( כלומר 1 מול ,6 2 מול 5 ו- 3 מול 4 ) . • ברוב הפעילויות חשוב שהקוביות יהיו שונות זו מזו בגודלן או בצבען . • קוביות המשחק הדרושות ליחידות השונות : ליחידות א – ב : קוביית משחק אחת לכל תלמיד . ליחידות ג – ז : 2 קוביות בצבעים שונים לכל תלמיד . ליחידות ח – י : 4 – 8 קוביות משחק לכל זוג . כמובן, אותן קוביות עשויות לשמש למטרות שונות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار